• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403032215159
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

ظرفیت انتقال گاز خراسان جنوبی به میزان ۹ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد

ظرفیت انتقال گاز خراسان جنوبی به میزان ۹ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت انتقال گاز خراسان جنوبی به میزان ۹ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

جواد قناعت روز سه شنبه، ۲۲ خرداد در تشریح نتایج دیدارش با جواد اوجی وزیر نفت در تهران، گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای توسعه زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی، اجرای پروژه خط انتقال دشتک زابل به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی استانداری، وی افزود: با هزینه کرد ۸۰ هزار میلیارد ریال و اجرای این خط انتقال، مشکل گاز خراسان جنوبی که تاکنون از یک محل و از سمت خراسان رضوی تامین می‌شد، برای همیشه برطرف می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت قابل تحسین این پروژه، اظهار کرد: ۸۰ کیلومتر از پروژه بزرگ خط انتقال گاز ۳۶ اینچ دشتک - نهبندان در کمتر از ۹ ماه از طرف نهبندان تزریق گاز شده است.

وی افزایش میزان انتقال گاز در استان‌های شرقی کشور را از دستاوردهای اجرای پروژه خط لوله دوراهی دشتک زابل - نهبندان - سربیشه عنوان کرد و گفت: این خط لوله، ظرفیت انتقال گاز را در این منطقه روزانه تا هفت میلیون متر مکعب افزایش می‌دهد.

قناعت با بیان اینکه فاز اول پروژه حد فاصل دوراهی دشتک - نهبندان به طول ۱۷۸ کیلومتر در تیر ماه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: فاز دوم نیز حد فاصل نهبندان - سربیشه به طول ۱۲۲ کیلومتر کلنگ زنی خواهد شد و براساس برنامه زمان بندی تعریف شده، در سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: با اقدامات زیرساختی در دست اجرا، ظرفیت انتقال گاز استان به میزان ۹ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

استاندار در ادامه از اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی (خط تابش) به عنوان یکی دیگر از اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم در منطقه یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه طول این خط انتقال حدود هزار کیلومتر است متذکر شد: با اجرای این پروژه، بخش عمده‌ای از حوادث جاده‌ای استان متأثر از تردد ماشین آلات سنگین و تانکرهای حمل سوخت کاهش خواهد یافت.

قناعت با بیان اینکه فرآیند اجرایی این پروژه نهایی شده و آماده کلنگ زنی است، گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در دیدار وزیر نفت، تسریع در روند اجرای کار این پروژه بود.

وی افزود: با توجه به مهیا بودن شرایط، مطالبه استان از وزارت نفت این است که عملیات اجرایی این پروژه هرچه سریع‌تر آغاز شود تا به زودی شاهد تحقق یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم در شرق کشور باشیم.

بنا به این گزارش پروژه خط لوله گاز دوراهی دشتک - نهبندان - سربیشه به طول ۳۰۰ کیلومتر با برآورد ارزش سرمایه‌گذاری بالغ ‌بر ۲۰۰ میلیون یورو تعریف شده و در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار گرفته است.

این پروژه با هدف تکمیل رینگ شرقی کشور و به‌ منظور کاهش ناترازی و پایداری جریان گاز در شبکه انتقال و افزایش پایداری شبکه گاز استان خراسان جنوبی در حال اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha