• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403032113988
  • خبرنگار : 50536

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان شرقی:

تکمیل کانال کانی‌سیب در دولت سیزدهم به افزایش تراز دریاچه ارومیه منجر شد

تکمیل کانال کانی‌سیب در دولت سیزدهم به افزایش تراز دریاچه ارومیه منجر شد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: دریاچه ارومیه یکی از مباحث زیست محیطی مهم کشور بود که با تکمیل و بهره برداری از کانال کانی‌سیب در دولت سیزدهم به افزایش تراز آبی آن منجر شد.

شهنام اشتری، دوشنبه، ۲۱ خرداد ماه، در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت اظهار کرد: پالایشگاه تبریز گوگرد زدایی از گازهای خروجی را به سرانجام رسانده بود که قرار بود در سفر رئیس جمهور افتتاح شود.

وی با بیان اینکه پایش هوشمند تالاب قوری گل بستان آباد نیز در حال اجرایی است، افزود: پایش هوشمند ارسباران در این دولت انجام شده که در نوع خود بی نظیر بوده و امکان پایش تصویری تمام مناطق را برای ما میسر می‌سازد که می‌توانیم کل منطقه‌ را به صورت آنلاین پایش کرده و آخرین وضعیت منطقه را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه پیگیری و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های نیمه کاره فاضلاب‌های شهری در این دولت اولویت بود، ادامه داد: فاز دو فاضلاب شهر تبریز در حال تکمیل است. با تکمیل و راه اندازی این فاز سالانه در مجموع ۱۲۰ میلیون مترمکعب پساب خروجی به دریاچه ارومیه هدایت خواهد شد.

اشتری گفت: مدیریت پسماندهای شهری شهرداری کلانشهر تبریز، سلول لندفیل شماره ۲ مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز را با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان راه اندازی کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی این سلول پایان دفن سنتی پسماند در شهر را به همراه داشت، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه آب‌های زیرزمینی تا مدت‌ طولانی آلوده نخواهد شد. این سلول شهر تبریز و شهرهای اطراف را تا شعاع پنجاه کیلومتر تحت پوشش قرار داده و مدیریت اصولی پسماند را انجام می‌دهد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان شرقی اذعان کرد: در طول دو سال گذشته ۲ هزار تاکسی جدید جایگزین شده و ۸۰۰ دستگاه نیز در دست اقدام است در خصوص اتوبوس‌های فرسوده ۱۵۰ دستگاه جدید جایگزین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha