• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403032113613
  • خبرنگار : 71451

تحقق حماسه سیاسی در دیدگاه‌ شهیدان

تحقق حماسه سیاسی در دیدگاه‌ شهیدان

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که جنگ هشت ساله بر کشورمان تحمیل شد، مردم ایران با سلایق مختلف و البته با هدف دفاع از کشور وحدت و حضوری مثال‌زدنی را به نمایش گذاشتند و از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آمدند. هرچند در این بین جوانان بسیاری در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و نظام اسلامی جانشان را تقدیم کردند، اما وصیت‌نامه‌ها و توصیه‌های آنها امروزه چراغ راهی برای حفظ عزت و دستیابی به قله‌های رفیع پیشرفت و خوداتکایی شده است.

به گزارش ایسنا، شهید «اسماعیل برهانی» در وصیت نامه‌اش یادآور شده است: چشم مردم مستضعف به دست شما است که بتوانید برای آنها قدمی بردارید. انشاءالله هر قدمی را که برمی‌دارید در راه خدا باشد و رضایت خداوند را جلب نمایید و هرگز برای فرد یا شخصی کار نکنید چرا که مسئولیت سنگینی بر دوش شما است و این نهاد با خون هزاران شهید پابرجا شده است که بتواند برای کسانی که سرپناهی ندارند یک خانه‌ای درست کنند تا به زندگی روزمره خود ادامه بدهند و کاری کنید که خدای نکرده امام عزیزمان ناراحت نباشد.

شهید «نوروز علی امیر فخریان» نیز در وصیت‌نامه‌اش توصیه کرده است : از جوان‌های در خط امام پشتیبانی کنید و به آنها اعتماد کنید و کارهای مهم را به آنها واگذارید و در انجام کارهای خدا از یکدیگر سبقت بگیرید و اگر مسئولیتی دارید،با عدالت رفتار کنید. دوست و رفیق را کنار بگذارید و فقط طبق دستورات اسلام رفتار کنید.

شهید «محمود بباریان» هم خاطرنشان کرده است: در صحنه‌ها حضور فعال داشته باشید و دست از دامن روحانیت برندارید چرا که ما هر چه داریم از زحمات روحانیت بوده و هست . خداوندا، ما را یاری کن تا به تکلیف‌مان عمل کنیم و جز تو به هیچ کس دیگر فکر نکنیم و تا آخرین نفس از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

شهید «عباس امیری» در وصیت‌نامه اش تأکید کرده است: تا می‌توانید در صحنه باشید. انقلابی که به پا شده باید به انقلاب مهدی ( عج) متصل شود حتی اگر به قیمت جان همه ما تمام شود. انقلاب جوشان به پیش می‌رود و ناخالصی‌ها را به دور می‌رسزد . برادران عزیز، اختلاف‌ها و نزاع‌ها را به خاطر خدا به کنار بریزید و با یکدیگر دست وحدت را محکم کنید و برای خدا کوشش کنید که اگر غفلت کنید، پشیمانید و همه در پیشگاه خدا مسئولید.

ای عزیزان ، مبادا نغمه‌های منافقان و خائنان در شما اثر کند که سست شوید که اشتباهی بزرگ مرتکب شده‌اید.

شهید «رسول بابایی» در وصیتنامه خود خواسته است: با حضور در صحنه‌های سیاسی همچون علمی و اجتماعی، جمهوری اسلامی را یاری دهید.

شهید «امرالله بندار» به مسولین تذکرداده است: من به عنوان فردی از ملت مسلمان به تمامی ملت خصوصاً مسئولین امر تذکر می‌دهم که همیشه در جهت اسلام و قرآن باشید و هیچ مسئله و روشی شما را، از هدفی که دارید منحرف نکند.

دیگر اینکه سعی کنید در کارهایتان نیت خود را خالص کرده و از هر شرک و ریا و حسادت پا ک کنید تا هم اجر خود را ببرید و هم بتوانید مسئولیت خود را آنچنان که باید، انجام داده باشید و این را فراموش نکنیم که تا خود را نسازیم، نمی‌توانیم جامعه را بسازیم.

تصویر تزئینی است و اظهارات هیچکدام از افراد حاضر در تصویر در این متن موجود نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha