• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031912237
  • خبرنگار : 71579

ارتش صهیونیستی: عملیات نظامی در رفح چند هفته دیگر طول خواهد کشید

ارتش صهیونیستی: عملیات نظامی در رفح چند هفته دیگر طول خواهد کشید

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی در رفح برای چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی امروز-شنبه- اعلام کرد: با توجه به اینکه ارتش روز گذشته سیطره خود بر محور فیلادلفیا را تکمیل کرد و نیروهایمان به سواحل شهر رسیدند، عملیات نظامی در رفح برای چندین هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که روز جمعه، ارتش اشغالگر کنترل خود را بر محور فیلادلفیا که نوار غزه و مصر را جدا می‌کند، کامل کرد و این منطقه را به طور کامل از خاک مصر منزوی کرد.

شاهدان عینی به خبرگزاری آناتولی گزارش دادند که ارتش اشغالگر با پیشروی به سمت غرب تا ساحل، تهاجم خود را به شهر رفح در جنوب نوار غزه گسترش داد و به این ترتیب کنترل کل محور فیلادلفیا را که نوار غزه را از مصر جدا می‌کند به طول ۱۴.۵ کیلومتر در دست گرفت. 

شاهدان گفتند که خودروهای نظامی اشغالگران در حال حاضر در خیابان الرشید در ساحل غربی شهر رفح مستقر هستند و در منطقه روستای سوئد در حال ترددند و تک تیراندازان اسرائیلی بالای ساختمان‌های بلند مستقر شدند و به هر کسی که در منطقه حرکت می‌کند تیراندازی می‌کنند.

به گفته شاهدان، ارتش اشغالگر تعدادی منازل در منطقه «العزبه» در غرب روستای سوئد را بمباران کرد که در نتیجه تعدادی از فلسطینی‌ها شهید و زخمی شدند، در حالی که خدمه آمبولانس نتوانستند به اکثر آنها دسترسی پیدا کنند، زیرا نیروهای اسرائیلی همه کسانی را که حرکت می‌کردند هدف قرار دادند.

شاهدان اشاره کردند تانک‌های اسرائیلی به گلوله باران مناطق غرب رفح از سمت شمال نقاط تمرکز خود ادامه دادند.

عملیات نظامی، صدای تانک‌ها و گلوله‌ها و بمباران شدید، اکثر فلسطینی‌های ساکن در مناطق غربی شهر رفح را مجبور به فرار به شهرهای خان‌یونس و دیرالبلح کرد.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین در دویست و چهل و ششمین روز نبرد همچنان به حملات به مواضع و محل استقرار نظامیان اشغالگر در غزه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha