• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031912092
  • خبرنگار : 71516

افزایش شمار شهدا به ۳۶ هزار و ۸۰۱ تن در پی کشتارهای مرکز غزه/ ادامه حملات مقاومت

افزایش شمار شهدا به ۳۶ هزار و ۸۰۱ تن در پی کشتارهای مرکز غزه/ ادامه حملات مقاومت

در دویست و چهل و ششمین روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی را هدف قرار دادند که ده‌ها شهید و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش ایسنا، سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد نیروهایش صهیونیست‌ها را در یکی از منازل محله سعودی در غرب شهر رفح با تیربار و راکت هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن آن‌ها شد. همچنین یک بولدوزر نظامی صهیونیست‌ها و یک خودروی نظامی دیگر را هدف قرار دادند. سرایا القدس پیشتر با راکت شرق دیرالبلح را هدف قرار داد.

همچنین درگیری‌های شدیدی در اطراف بیمارستان العوده رخ داد و به گفته منابع میدانی این منطقه به میدان جنگ واقعی تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی حملات هوایی را به اطراف این بیمارستان انجام داد.

از سوی دیگر، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس بالگرد آپاچی رژیم صهیونیستی را با موشک «سام۷» در شرق شهر رفح هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان القسام توانستند یک میدان مین از پیش آماده شده در نیروهای مهندسی رژیم صهیونیستی را منفجر کنند که منجر به کشته و زخمی شدن آنها در مناطق شرق شهر رفح شد.

همچنین به گفته منابع طی حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات و مناطق مرکز نوار غزه ۸۰ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

یک سرباز صهیونیست از یگان «الیمام» نیز در مرکز نوار غزه زخمی شد.

وزارت بهداشت غزه هم در گزارش آماری خود طی امروز، شنبه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج کشتار شد که ۷۰ شهید و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت و با این تعداد، آمار قربانیان از هفت اکتبر به ۳۶ هزار و ۸۰۱ شهید و ۸۳ هزار و ۶۸۰ مجروح رسید.

در حالیکه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون ده‌ها هزار شهید و مجروح بر جای گذاشته است خبرنگار المیادین در نوار غزه اعلام کرد در حمله رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در محله «رضوان» در شهر غزه تعدادی شهید و زخمی شدند.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی در این حمله دست کم چهار تن شهید و ۱۴ تن نیز زخمی شدند که از جمله آنها هشت کودک هستند.

همچنین توپخانه رژیم صهیونیستی مجددا حملاتی را به اطراف اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داد.

به گفته منابع در حملات رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه ۳۰ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

به گفته این منابع، ده‌ها شهید و زخمی هنوز به بیمارستان منتقل نشده‌اند.

این منابع افزودند ارتش رژیم صهیونیستی برای نفوذ زمینی به اردوگاه النصیرات در سایه حملات هوایی و توپخانه‌ای تلاش کرد.

این در حالی است که مقاومت فلسطین نیروهای صهیونیست را در شمال اردوگاه النصیرات هدف قرار داد.

به گفته خبرنگار المیادین ده‌ها حمله به اردوگاه النصیرات صورت گرفت که طی آن ده‌ها نفر از جمله چندین زن و کودک شهید و مجروح شدند و به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

به دلیل حجم زیاد مجروحان در حمله رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه به ویژه اردوگاه المغازی کادر پزشکی در بیمارستان شهدای الاقصی با مشکلات زیادی مواجه است.

به گفته منابع ده‌ها موشک ارتش اشغالگر منازل غیرنظامیان را در اردوگاه النصیرات هدف قرار داد.

بالگردها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی حملات شدیدی علیه مناطق مرکز نوار غزه انجام دادند و ده‌ها مجروح در خیابان‌ها هستند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد ده‌ها تن از مجروحان روی زمین دراز کشیده‌اند و کادر پزشکی سعی در نجات آن‌ها با کمترین امکانات ممکن دارند.

به گفته این وزارتخانه بیمارستان شهدای الاقصی با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی و سوخت مواجه است و ژنراتور اصلی برق آن نیز از کار افتاده است.

همچنین منابع تأکید کردند رژیم اشغالگر تعداد زیادی از آوارگان را در مدرسه الدعوه در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه محاصره کرده است.

توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز حملاتی را به اردوگاه البریج انجام دادند. در جنوب نوار غزه نیز توپخانه رژیم صهیونیستی حملاتی را به شمال شهر رفح انجام داد.

به گفته خبرنگار المیادین در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه ۶ تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

شامگاه جمعه نیز در حملات رژیم صهیونیستی به شهرهای غزه و رفح پنج فلسطینی به شهادت رسیدند.

در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در محله الزیتون در جنوب شرق غزه نیز چهار فلسطینی شهید و ۱۰ تن زخمی شدند.

به گفته منابع فلسطینی یک پهپاد اسرائیلی کودکان فلسطینی را در محله الزیتون در شهر غزه هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن تعدادی از آنها شد.

منابع پزشکی نیز اعلام کردند که ده‌ها جسد در خیابان‌های شهر رفح دیده می‌شود و مجروحانی نیز هستند که کادر پزشکی به دلیل ادامه بمباران نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

نیروهای رژیم صهیونیستی بیمارستان تخصصی الکویت در شهر رفح را هدف قرار دادند که منجر به آتش سوزی در بخش عظیمی از آن شد.

در این راستا وزارت بهداشت غزه از جامعه بین‌المللی و نهادهای امدادرسان خواست فورا ژنراتورهای برق را برای بیمارستان‌های غزه فراهم کنند.

این وزارتخانه اعلام کرد: بعد از نابودی تنها نیروگاه برق در نوار غزه بیمارستان‌های غزه به ژنراتورهای برق وابسته هستند و تعدادی از این ژنراتورها نیز با مشکلات فنی بزرگی مواجه‌اند و تعدادی نیز در معرض حملات اسرائیل قرار گرفته‌اند. به دلیل منع ورود تجهیزات برای تعمیر برخی از این ژنراتورها، احتمالا ژنراتورهای برق در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی باقیمانده و انبارهای داروها از کار بیفتند و این به معنای مرگ حتمی بیماران و مجروحان و پایان کامل خدمات پزشکی در نوار غزه است.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد: نیروهای رژیم اشغالگر ژنراتورهای برق بیمارستان الشفا، ناصر، اندونزی و بیمارستان کمال عدوان را هدف قرار دادند و بیمارستان شهدای الاقصی نیز تنها با یک ژنراتور کار می‌کند و این ممکن است منجر به یک فاجعه انسانی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha