• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403031911786
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

صادرات محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان به ۹ کشور

صادرات محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان به ۹ کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به همت دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته بیش از پنج هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای این استان به ۹ کشور دنیا صادر شد.

علیرضا دهمرده امروز شنبه۱۹ خرداد در شواری صادرات مجصولات کشاورزی استان با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی اظهارکرد: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت ضرورت دارد، به طوری‌که توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

وی به اهمیت طرح توسعه کشت گلخانه‌ های صنعتی و کوچک مقیاس اشاره کرد و افزود: به منظور تحقق توسعه گلخانه‌ها و سایبان با هدف بهره برداری بهینه از آب کاهش تلفات و هدر رفت آن، افزایش تولید، توسعه صادرات و اشتغالزایی تاکنون ۱۸۷ هکتار گلخانه جدید در استان ساخته شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون سطح کلی گلخانه‌های استان از ۳۲۲ هکتار به ۵۰۹ هکتار با تولید بیش از ۹۳ هزار تن تولید ارتقاء یافته است.

وی تاکید کرد: همچنین در راستای توسعه گلخانه های کوچک مقیاس تاکنون یک‌هزار و ۶۸۰ گلخانه در سطح ۴۸ هکتار در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده و یک‌هزار و ۲۷۰ گلخانه خانگی نیز در حال ساخت است.

دهمرده صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصول، امکان پرورش محصولات خارج از فصل و اقلیم، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به خاطر امکان کنترل‌ و اقدامات پیشگیرانه را از مزایای کاشت گلخانه‌ای در استان ذکر کرد و افزود: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی، سبزیجات برگی و گل رز عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های این استان هست که بخش توجهی از این محصولات نظیر گوجه فرهنگی به خارج کشور صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha