• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403031710966
  • خبرنگار : 50046

تاکید وزیر کشور بر ترمیم محور خندقلو در شهرستان بجنورد

تاکید وزیر کشور بر ترمیم محور خندقلو در شهرستان بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی وزیر کشور بر ترمیم محور خندقلو در شهرستان بجنورد تاکید کرد.

دکتر احمد وحیدی در بازدید از این محور که دچار رانش شده است، اظهار کرد: چند گزینه برای حل مشکل این مسیر مطرح است و بررسی‌ها در مرحله نهایی است و امیدواریم گزارش‌ها تا پایان هفته آینده قطعی شود، البته منابع مالی قابل توجهی برای این ۱۳۰ متر که باید اصلاح شود، نیاز است.

وی افزود: کار سنگینی است که مرتب جاده باید توسط راهداری با این وضعیت حفظ شود تا تردد قطع نشود.

وحیدی ادامه داد: اگر به این نتیجه رسیدند که پل باید احداث شود باید هر چه سریع‌تر کار انجام و منابع مالی آن نیز تامین شود.

به گزارش ایسنا، رشیدی معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی چندی پیش به ایسنا گفت: رانش زمین در محور خندقلوی شهرستان بجنورد به عمق ۴۰ متری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق گمانه زنی‌های انجام شده و گزارشی که شرکت مشاور ارائه کرده، مقدار رانش زمین در این محور به عمق ۴۰ متری زیر زمین(به اندازه ساختمان ۱۳ طبقه) رسیده است.

وی افزود: برای حل این مشکل مطالبات خود را از وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما داشته‌ایم تا به طور جد پیگیر کار باشد.

رشیدی ادامه داد: علاوه بر آن از طریق وزارت کشور و معاونت بحران نیز در حال پیگیری هستیم. در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که بر اساس طراحی انجام شده وزارت راه و شهرسازی با اعتبار لازم بررسی کند که چه اقدامی انجام شود چرا که نیاز به رقم اعتباری قابل توجهی است و باید مشاور توجیه اقتصادی را مشخص کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای حل این مشکل انجام یکی از این سه گزینه مطرح است که پلی با دهانه ۱۲۰ متر ساخته شود یا اینکه تعریض محور در جهت شمال انجام و یا اینکه شمع‌هایی به عمق۴۰ متر زده شود اما گزینه سوم نیاز به اعتبار خیلی زیادی است و خیلی توجیه اقتصادی ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما از پس پروژه‌های عمرانی خیلی بزرگ برآمدیم اما این پروژه به علت اینکه زیرزمین است، پروژه بزرگی است و باید یکی از سه گزینه مطرح شده انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha