• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031610802
  • خبرنگار : 50663

معاون سیاسی استاندار:

برنامه انتخابات ریاست‌جمهوری توسط خراسان رضوی به وزارت کشور پیشنهاد شد

برنامه انتخابات ریاست‌جمهوری توسط خراسان رضوی به وزارت کشور پیشنهاد شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه خراسان رضوی توانست در انتخابات مجلس رتبه نخست اجرای انتخابات را کسب کند، گفت: برای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم نیز حتی برنامه زمان‌بندی انتخابات را خراسان‌رضوی به کشور پیشنهاد داد.

سیدهادی طباطبایی امروز ۱۶ خردادماه در نشست باید و نبایدهای انتخابات هشتم تیرماه که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سنگینی شهادت آیت‌الله رئیسی بسیار زیاد و شاید بتوان گفت برای بسیاری از دولتمردان غیرقابل تحمل بود، اما قانون وظیفه‌ای بر عهده ما گذاشته است و طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی وزارت کشور مکلف است طی حداکثر ۵۰ روز بعد، رئیس‌جمهور جدید را تعیین کند.

وی اضافه کرد: روز اولی که خبر شهادت اعلام شد، ساعت ۱۰ اولین جلسه ستاد انتخابات استان را برگزار کردیم، چون مکلف بودیم و حضرت آقا گفته بودند هر اتفاقی افتد، هیچ خللی در برنامه دولت و نظام ایجاد نمی‌شود. گمان اینکه یک خدمتگزار از میان ما رفت و کار تعطیل شود، اشتباه بود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان افزود: ما روز اول جلسه ستاد انتخابات و روز دوم جلسه هماهنگی با شورای نگهبان و هیات نظارت استان را تشکیل دادیم. چون تازه انتخابات مجلس پایان یافته بود، با عنایت به زمان کمی که داشتیم درخواست ما از وزارت کشور این بود که خیلی کارها را به صورت ادغامی انجام دهیم، اما هم نشد و تصمیم گرفتیم طبق مراحل قانون پیش رویم.

طباطبایی بیان کرد: علی‌رغم اینکه از تهران اعلام شد که همان هیات اجرایی انتخابات مجلس می‌توانند برای انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت کنند، اما ما معتمدین جدید را برای ۵۰ بخش مستقل و ۳۴ بخش شهرستان انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی توانست در انتخابات مجلس رتبه نخست اجرای انتخابات را کسب کند، گفت: برای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم نیز حتی برنامه زمان‌بندی انتخابات را خراسان‌رضوی به کشور پیشنهاد داد. حدود ۸۲ هزار نفر مجریان انتخابات شناسایی شدند، آموزش یادآوری ما آغاز شده و فرمانداران درحال آموزش هستند.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۴۶۰۰ شعبه اخذ رأی برای خراسان‌ رضوی در نظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: دستگاه‌های تشخیص هویت برای به‌روز شدن به تهران ارسال شده و منتظر برگشت آن‌ها هستیم. ما از یک فرصت در انتخابات مجلس دوازدهم استفاده کردیم و پیکربندی شعب اخذ رای طبق قانون روز قبل انتخابات امکان‌پذیر شد. در نتیجه با وجود سردی هوا، بارندگی و برف اسفندماه  ۹۸ درصد شعب راس ساعت ۸ شروع به کار کردند.

طباطبایی با بیان اینکه خوشبختانه طبق آمار اعلام‌شده از سمت مراکز مختلف، میزان مشارکت در انتخابات ۸ تیر حدود ۵۰ درصد تخمین زده شده است، گفت: اگر ۵۰ درصد باشد، من اطمینان دارم تا روز انتخابات به ۶۵ درصد خواهد رسید. عمده مشارکت در ۱۵ روز ایام انتخابات حاصل خواهد شد. البته برای ما مهمتر از مشارکت، انتخاب اصلح است. ما اجازه نمی‌دهیم حتی یک رای به‌ناحق جابه‌جا شود.

وی با اشاره به شخصیت مردمی مرحوم رئیسی، اظهار کرد: حتی خیلی از افراد که به ایشان رای نداده بودند هم از مدیریت و دلسوزی شهید جمهور راضی بوده و در روز تشییع ایشان شرکت کردند. تشییع پرشور و باشکوه مرحوم رئیسی را شاهد بودیم و هیچکس در اینکه آیت‌الله رئیسی فردی انقلابی بود و از اول با مبانی و شعار انقلاب شروع کرد و ادامه داد، شکی ندارد و حال که مردم این اقبال را در تشییع ایشان داشتند، نشان می‌دهد مردم به آرمان‌های انقلاب پایبند هستند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه اسم رمز در نظام اسلامی برای دولتمردان ما رضایت الهی و خدمت به مردم است، افزود: وقتی کار برای رضای خدا باشد، همه امور درست می‌شود و به صلاح پیش می‌رود. هنگامی که کار برای رضای خدا باشد، خستگی ندارد و خدمت به مردم رضایت خدا را دربردارد. آیت‌الله رئیسی در طی ۳ سال ریاست‌جمهوری، به طور میانگین ماهی ۲ بار سفر استانی داشتند و چقدر بر اساس توصیه و شعار سال حضرت آقا، دغدغه‌مند اقتصاد، اشتغال و مسکن مردم بودند.

طباطبایی با بیان اینکه ما در دولت سیزدهم از تورم ۴۸ درصد به ۲۲ درصد رسیدیم، عنوان کرد: چند هزار کارخانه تعطیل‌شده در دولت سیزدهم فعال شدند و برنامه‌ریزی برای ۴ میلیون مسکن طبق طرح مسکن ملی در طی ۴ سال صورت گرفت که طبق صحبت‌های معاون مسکن، بیش از ۲ میلیون واحد تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۵۷ هزار میلیارد تومان ارزش زمین‌هایی است که در خراسان به مردم واگذار شد، اضافه کرد: این دغدغه دولت و دلسوزی برای مردم را نشان می‌دهد. رساندن فروش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت به حدود ۳ میلیون بشکه نفت، کار ساده‌ای نیست و حتما باید دولت بعد این مسیر را ادامه دهد. توقع مردم این است و مردم این شاخص‌ها را در نظر می‌گیرند و همین کار را برای دولت بعد سخت می‌کند.

معاون سیاسی استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: نهضت آسفالت در خراسان‌ رضوی رخ داد، آب‌رسانی به روستاها انجام شد، در حوزه روابط بین‌الملل عضویت ایران در شانگهای و بریکس محقق شد و همچنین روابط خوبی با کشورهای همسایه شکل گرفت. نگاه به شرق، استفاده از پتانسیل کشورهای مختلف در راستای منافع ملی و کمک به جبهه مقاومت جزو فاکتورهایی است که رئیس‌جمهور بعدی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

طباطبایی افزود: اسرائیل مصمم بود حداقل چند موشک به ایران بزند، اما کشورهایی از جمله آمریکا که مطلع‌تر بودند، اجازه ندادند. دیپلماسی که در میدان برای جمهوری اسلامی ایجاد شده، جای شکر دارد. امیدبخشی را شما جوانان در جامعه انجام دهید، علی‌رغم تحریم‌های کمرشکن، زبان شما گویاتر و حرف شما موثق‌تر است، جامعه حرف شما را بهتر می‌شنود. هرجا امیدمان به خداوند متعال بوده ما در آنجا موفق‌تر شده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha