• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031610349
  • خبرنگار : 71610

رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل بازیچه دست حزب‌الله شده است

رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل بازیچه دست حزب‌الله شده است
تصویر حمله حزب‌الله به کریات شمونه

در پی حملات بی‌امان جدید حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی، رسانه‌های عبری‌زبان به تحمیل معادله توسط حزب‌الله به ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کردند.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه حملات گسترده‌ای را به مناطق شمال اراضی اشغالی و به‌ویژه «کریات شمونه» انجام داد و این حملات منجر به آتش‌سوزی گسترده‌ای در این منطقه شد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، صندوق یهودی وابسته به نهاد امداد و نجات در شمال اراضی اشغالی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد خسارات ناشی از آتش‌سوزی گسترده در ده‌ها نقطه در شمال اراضی اشغالی که توسط موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله لبنان هدف قرار گرفته شدند، ۲ برابر خسارات ناشی از جنگ با لبنان در سال ۲۰۰۶ است.

رسانه‌های عبری‌زبان در واکنش به این حملات گزارش دادند: ارتش اسرائیل امروز بازی‌ای را انجام می‌دهد که حزب‌الله می‌خواهد و «کریات شمونه» به یک مشکل استراتژیک برای اسرائیل تبدیل شده است.

این رسانه‌ها با اشاره به برتری حزب‌الله لبنان در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کردند: حزب‌الله معادله خود را بر ارتش اسرائیل تحمیل کرده است. حزب‌الله چیزهای زیادی از توانایی‌های ارتش اسرائیل می‌داند و به همین دلیل آن را به معادله خود کشانده است.

«یارون اشنایدر» کارشناس امور عربی در شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره تایید کرد که موضوع بازدارندگی در برابر حزب‌الله لبنان به پایان رسیده است.

در همین راستا، «گرشون کوهن» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: حزب‌الله با کارآیی بسیار بالا ما را تحقیر می‌کند و این هنر بزرگی برای افرادی مانند سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) است.

روزنامه «هاآرتص» نیز در این باره فاش کرد: موضعگیری در ارتش، برخلاف اظهارات «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش در جریان سفرش به شمال است که در آن گفته بود تل‌آویو خود را برای تشدید تنش علیه حزب‌الله آماده می‌کند.

هاآرتص به نقل از منابعی در ارتش رژیم اشغالگر نوشت: آتش‌سوزی‌هایی که در چند روز گذشته در جولان و الجلیل در نتیجه حملات حزب‌الله شکل گرفت، منجر به تغییر موضع ارتش اسرائیل درباره جنگ همه‌جانبه علیه لبنان به جنگ احتمالی برای مدت محدود در جنوب این کشور شد.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمال می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha