• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403031610230
  • خبرنگار : 71560

سلیمی: اروپایی‌ها مارپیچ فریب را در آستانه انتخابات ایران آغاز کرده‎اند

سلیمی: اروپایی‌ها مارپیچ فریب را در آستانه انتخابات ایران آغاز کرده‎اند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران اروپایی ها بار دیگر مارپیچ فریب خود را آغاز کرده اند، در حالی که باید امروز پاسخگوی جنایاتی باشند که رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بیانیه ضد ایرانی سه کشور اروپایی در نشست شورای حکام، بیان کرد: در وهله اول این بیانیه کاملا سیاسی است. چرا این سه کشور اروپایی  زمانی که ترامپ از برجام خارج شد مهر سکوت بر لب گرفته بودند. در مقابل کارشکنی غربی ها ایران به الزاماتی که خودش تشخیص داده در برجام عمل کرده است، این اروپایی ها هستند که به تعهدات خود عمل نکردند.

وی اظهار کرد: در وهله دوم اروپایی ها که اینقدر دربیانیه نویسی سرعت دارند، چگونه در مقابل کشتار کودکان فلسطینی و سوزاندن آنان سکوت اختیار کردند. این موارد نشان می دهد که آژانس بین المللی انرژی اتمی مسیر سیاسی بازی را پیش گرفته است. از سوی دیگر این استدلال های دولت های اروپایی اهمیتی ندارد. جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را در بعد فعالیت های هسته ای به صراحت مشخص کرده است. اکنون اسرائیلی ها حدود ۸۰ بمب اتم دارند و به هیچ پروتکلی هم پایبند نیستند؛ چرا در این باره اروپایی ها عکس العملی نشان نمی دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر نکته مهم این است که این بیانیه با هدف تاثیرگذاری بر روی انتخابات داخل ایران طراحی شده است تا از یک طرف مردم را بترسانند و از طرف دیگر افراد ضعیف نفس در داخل آنان را حمایت کنند، شبیه کاری که سال ۹۲ انجام دادند. در آن مقطع نیز اروپایی ها فشار آوردند و عده ای نیز در داخل کشور گفتند ما زبان مذاکره بلد هستیم، در حالی که آمدند و حیثیت کشور را به باد دادند.

وی در ادامه تاکید کرد: در آستانه انتخابات اروپایی ها مارپیچ فریب را آغاز کرده اند. از یک طرف اروپایی ها بیانیه نویسی کنند و از طرف دیگر عده ای خود را منجی نشان دهند غافل از اینکه این کلاه دیگر بر سر مردم ایران نخواهد رفت. اروپایی ها در مسائل مختلفی که این روزها در دنیا رقم خورده است بدهکار هستند و باید در مورد جنایت هایی که در فلسطین رخ می دهد پاسخگو باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha