• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031509944
  • خبرنگار : 71628

سالوینی به ماکرون: خودت برای جنگ به اوکراین برو و کاری به ایتالیایی‌ها نداشته باش

سالوینی به ماکرون: خودت برای جنگ به اوکراین برو و کاری به ایتالیایی‌ها نداشته باش

معاون نخست‌وزیر ایتالیا از موضع‌گیری‌های اخیر رئیس‌جمهور فرانسه در زمینه کمک‌های نظامی به اوکراین انتقاد کرد و او را یک «جنگ طلب» نامید.

به گزارش ایسنا، در پی اظهارات بحث‌برانگیز اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره اجازه داشتن اوکراین برای استفاده از تسلیحات ناتو علیه اهدافی در خاک روسیه و اعزام نظامیان اروپایی به جبهه‌های اوکراین، «متئو سالوینی» معاون نخست وزیر ایتالیا گفت که «اگر به حرف ماکرون گوش کنیم، عاقبت ایتالیا بد خواهد شد».

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که سالوینی ماکرون را جنگ‌طلب خواند و گفت: به ماکرون می‌گویم، خودت برای جنگ به اوکراین برو، یک کلاه آهنی سرت بگذار و کاری به کار ایتالیایی‌ها نداشته باش.

ماکرون در کنفرانسی درباره اوکراین که در ماه فوریه به میزبانی پاریس برگزار شد، گفته بود که اعزام نظامیان اروپایی به اوکراین در حال بررسی است، اگرچه رهبران ناتو با نگرانی از تشدید تنش‌ها با روسیه، فورا این اظهارات را رد کرده و گفتند تصمیمی برای این کار ندارند.

افزون بر این، ماکرون همچون دبیرکل ناتو خواستار تغییر سیاستی از سوی کی‌یف شده که در صورت اجرا، به اوکراین اجازه خواهد داد از تسلیحات پیشرفته غربی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی در داخل روسیه استفاده کند. 

او  در این باره گفت: ما فکر می‌کنیم که باید به کی‌یف اجازه دهیم تا سایت‌های نظامی روسیه را که موشک‌ها از آنجا به سمت اوکراین شلیک می‌شوند، هدف قرار دهد. اگر به اوکراینی‌ها بگوییم شما حق ندارید به نقطه‌ای که موشک‌ها از آن‌جا شلیک می‌شود حمله کنید، در واقع به آن‌ها می‌گوییم که به شما سلاح می‌دهیم اما نمی‌توانید از آنها برای دفاع از خود استفاده کنید.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بحث‌های زیادی پیرامون این که آیا کی‌یف باید اهدافی را در داخل خاک روسیه مورد هدف قرار دهد یا نه، مطرح شده اما عموما کشورهای غربی به دلیل نگرانی از تبعات چنین اقدامی که می‌تواند به گسترده‌تر شدن جنگ در اروپا بیانجامد، با آن مخالفت کرده‌اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۲۱:۰۳

روس ها سر سخت هستند اروپا دست به خطا بزنه اروپا نابود خواهد شد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۴:۵۹

کشورهای شرور اروپایی مانند فرانسه... انگلیس و المان از اغاز جنگ اوکراین دارند بصورت موذیانه به روسها ضربه می زنند و روسها در این مدت خویشتن داری کرده و طبق قوانین بین المللی عمل کرده

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۶:۳۶

اوکراین ابله طعمه دامیست که آمریکا برای روسیه پهن کرده. روسیه بدون اینکه شکار شود طعمه را بلعیده.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۶:۵۹

نظر من اینست که اروپایی ها هیچگونه حق دخالت در مو ضوع جنگ اوکراین و روسیه ندارن جنگ و دعوای این دو در حقیقت یک دعوای خانوادگی‌ است وباید از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود .