• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032114199
  • خبرنگار : 71415

معاون نخست وزیر ایتالیا: ماکرون جنگ‌طلب ممکن است باعث جنگ جهانی سوم شود

معاون نخست وزیر ایتالیا: ماکرون جنگ‌طلب ممکن است باعث جنگ جهانی سوم شود

معاون نخست وزیر ایتالیا، امانوئل ماکرون را جنگ‌ طلبی خواند که می‌تواند باعث به راه افتادن جنگ جهانی سوم شود.

به گزارش ایسنا، «ماتئو سالوینی»، معاون نخست وزیر ایتالیا که خودش به حزب راستگرای «لیگ» این کشور تعلق دارد در حالی که روز شنبه در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کرد با رای دادن به احزاب «چپگرا» در این انتخابات مخالفت و تاکید کرد که این احزاب ممکن است جنگ جهانی جدیدی را به راه بیندازند.

او بعد از آنکه رای خود برای این انتخابات را در شهر میلان به صندوق انداخت از موضع «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه پیرامون جنگ اوکراین و حمایت از فرستادن سربازان غربی به این کشور انتقاد کرد. او بیان داشت: «دولت ایتالیا یکی از معدود دولت‌هایی است که قاطعانه با شرکت در این جنگ مخالفت کرد. اگر احزاب چپگرای متحد با ماکرون پیروز شوند جنگ جهانی سوم قریب‌الوقوع خواهد بود.»

معاون نخست وزیر ایتالیا اضافه کرد: «من قویا خواستار آن هستم که علیه جنگ رای دهید و بمبگذاران خطرناکی مثل ماکرون را منزوی کنید. ایتالیایی‌های می‌توانند در انتخابات طوفان جنگ را متوقف کنند.»

او نگرانی‌ها درباره اینکه حرفهایش باعث شکسته شدن قانون سکوت در زمان انتخابات شده را مردود دانسته و گفت: «شما می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی آزادانه حرف بزنید.»

سالوینی پس از حمایت‌هایی که رئیس جمهور فرانسه از اسفند ماه گذشته از اعزام سربازان فرانسوی و دیگر کشورهای ناتو به اوکراین به عمل آورد بارها از او و این موضع تحریک‌آمیزش انتقاد کرد. او اوایل ماه جاری میلادی از رئیس جمهور فرانسه خواست اگر خودش جنگ را می‌خواهد کلاه محافظ به سر گذاشته و شخصا برای جنگیدن به اوکراین برود.

دولت «جورجیا ملونی»، نخست وزیر راست افراطی ایتالیا از جمله حامیان اوکراین در جنگ با روسیه بوده اما فرستادن سربازان ایتالیایی به اوکراین برای کمک مستقیم به آنها در میدان جنگ را رد کرده است.

سالوینی ادعا کرد، ایتالیا فرستادن تسلیحات برای اوکراین را تا زمان اطمینان پیدا کردن از اینکه از این سلاح‌ها برای حمله در خاک روسیه استفاده نشوند متوقف خواهد کرد.

او بیان داشت: «ما دیگر تا زمان اطمینان پیدا کردن از این که از سلاح‌هایمان برای حمله و کشتار در داخل روسیه استفاده نشود، با فرستادن هیچ نوع سلاحی (به اوکراین) موافقت نخواهیم کرد. چنین اتفاقی مستقیما ما را به سمت جنگ جهانی سوم خواهد برد.»

این موضع ایتالیا بر خلاف مجوزهایی است که اخیرا برخی متحدان دیگر کی‌یف به آن برای استفاده از تسلیحاتشان به منظور حمله در خاک روسیه دادند. روسیه این رویه را محکوم و تصریح کرده ادعاهای غربی‌ها درباره محدود کردن استفاده اوکراین از تسلیحات آنها دروغ بوده و هدف از آنها ایجاد این توهم است که غرب طرفی در این جنگ نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha