• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031208208
  • خبرنگار : 71415

ایتالیا: غرب از گام‌های غلط در اوکراین در برهه حساس کنونی پرهیز کند

ایتالیا: غرب از گام‌های غلط در اوکراین در برهه حساس کنونی پرهیز کند

وزیر امور خارجه ایتالیا امروز (شنبه) بار دیگر گفت، مخالف استفاده اوکراین از تسلیحات ایتالیایی به منظور دست زدن به حملات در داخل خاک روسیه بوده و به متحدان غربی هشدار داد در وضعیت «حساس» کنون از دست زدن به اقدامات «عجولانه» اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، نشست روز جمعه وزرای امور خارجه اعضای ناتو در شهر پراگ نشان داد که حمایت‌ از اجازه دادن به اوکراین برای حمله به خاک روسیه با تسلیحاتی غربی در بین اعضای این ائتلاف رو به تشدید است.

با این وجود ایتالیا که یکی از اعضای موسس ائتلاف ناتو است بر مخالفتش با چنین پیشنهاد تحریک آمیزی تاکید کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایتالیایی «آنسا»، «آنتونیو تایانی»، وزیر امور خارجه ایتالیا در یک گردهمایی در شهر «راپالو» در شمال غرب این کشور بیان داشت: «ما در برهه بسیار حساسی به سر می‌بریم. ما نباید گام‌هایی غلط را اتخاذ کنیم و باید از دست زدن به گام‌ها و اعلامیه‌های عجولانه پرهیز کنیم.»

او اضافه کرد: «حتی ایالات متحده آمریکا اجازه به استفاده کورکورانه از تسلیحاتش علیه روسیه نداده و تنها اجازه به حمله به پایگاهی که پهپادها از آنجا بلند می‌شوند را داده است. آنها همچنین بسیار محتاط هستند.»

تایانی با وجود حمایت نکردن از حمله اوکراین با تسلیحاتش به خاک روسیه وعده داد که رُم در عرض «چند هفته آینده»، بسته دیگری از کمک‌ها را برای اوکراین بفرستد.

رسانه ایتالیایی «ای.جی.آی» گزارش کرد وزیر خارجه ایتالیا همچنین مجدد تاکید کرد: «ما حتی یک سرباز ایتالیایی را برای جنگیدن در اوکراین اعزام نخواهیم کرد چون ما با روسیه در جنگ نیستیم.»

این در حالی است که آلمان در روزهای اخیر با کنار گذاشتن موضع سابقش در مخالفت با حمله اوکراین با تسلیحات آن به خاک روسیه اعلام کرد که به اوکراین مجوز شلیک تسلیحات عرضه شده توسط برلین به سمت روسیه را صادر کرده است.

طبق گزارش‌ها مقام‌های آمریکایی همچنین اعلام کردند واشنگتن بخشی از محدودیت‌های مشابهی که بر استفاده اوکراین از تسلیحات غربی علیه خاک روسیه اعمال کرده بود را برداشته و اجازه به دست زدن اوکراین به این حملات به منظور دفاع از منطقه خارکیف که با روسیه هم‌مرز است را داده است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند دلیل این تغییر موضع واشنگتن حملات روزانه مسکو به شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین بوده است.

مقام‌های اوکراینی اعلام کردند روسیه در شب گذشته مجموعات ۱۰۰ موشک و پهپاد را به سمت اهدافی در سراسر اوکراین شلیک کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha