• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031207538
  • خبرنگار : 71402

لوپن: ماکرون می‌خواهد فرانسه با روسیه وارد جنگ شود

لوپن: ماکرون می‌خواهد فرانسه با روسیه وارد جنگ شود

«مارین لوپن» سیاستمدار سرشناس فرانسوی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را متهم کرد که می‌خواهد با روسیه وارد جنگ شود.

به گزارش ایسنا، مارین لوپن که سه دوره کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه بوده، گفت اظهارات اخیر ماکرون در مورد اعزام مربیان ناتو به اوکراین و اجازه به کی‌یف برای استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به اهداف خاصی در روسیه، خطر تبدیل درگیری فعلی به «جنگ جهانی» بعدی را دارد.

اظهارات لوپن در بحبوحه بحث‌های شدید در غرب در مورد اینکه کی‌یف تا چه حد باید اجازه حمله با استفاده از سلاح‌های دوربرد غربی را داشته باشد، مطرح می‌شود. چندین دولت عضو ناتو گفته‌اند که طرفدار حملات به خاک روسیه هستند، در حالی که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو از کشورهای عضو خواسته است تا برخی از محدودیت‌های خود را در استفاده از تسلیحات غربی لغو کنند.

ماکرون روز سه‌شنبه دوباره این بحث را پیش کشیده و اظهار داشت که ناتو باید به اوکراین اجازه دهد تا «سایت‌های نظامی» در داخل روسیه را «که اوکراین از آن نقاط مورد حمله قرار می‌گیرد» خنثی کند، حتی اگر آنها خیلی عقب‌تر از خط مقدم درگیری باشند. لوپن این ایده را به شدت محکوم و استدلال کرد که این امر «خطر یک درگیری جهانی را ایجاد می‌کند.»

لوپن گفت دیدگاه‌های رهبر فرانسه او را به این نتیجه رساند که امانوئل ماکرون می‌خواهد فرانسه وارد جنگ با روسیه شود. این سیاستمدار جناح راست گفت او «به شدت مخالف» مواضع اوست چون ممکن است «خطری کاملا خیره‌کننده» برای فرانسه ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، مارین لوپن پیشتر ماکرون را به «بازی با جنگ» و «گروگان‌گیری» درگیری اوکراین برای دستور کار انتخاباتی خود متهم کرده بود. این سیاستمدار سرشناس فرانسوی همواره با طرح‌های پذیرش اوکراین در ناتو و اتحادیه اروپا، اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه و تحویل سلاح‌های سنگین به کی‌یف مخالفت کرده است.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha