• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403031509795
  • خبرنگار : 71480

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در شورای نگهبان

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد که بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امروز آغاز می شود.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف صبح امروز (سه‌شنبه) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به ثبت نام ۸۰ داوطلب برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: از دقایقی دیگر جلسات بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌شود. 

وی ادامه داد: پنج روز برای بررسی صلاحیت داوطلبان فرصت داریم؛ البته قانون اجازه می دهد که پنج روز دیگر هم برای بررسی صلاحیت‌ها مورد استفاده قرار گیرد. بنای ما این است که در همان پنج روز اول نتایج بررسی صلاحیت‌ها را اعلام کنیم اما اگر نیاز باشد، ممکن است از پنج روز دوم هم استفاده کنیم. همه چیز به بررسی صلاحیت‌ها بستگی دارد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تصریح شرایط رئیس جمهور در اصل ۱۱۵ قانون اساسی، گفت: رئیس جمهور باید از بین رجال سیاسی و مذهبی، ایرانی الاصل، تابع ایرانی، مدیر و مدبر و سایر شرایطی که در قانون آمده است، باشد. تمام تلاش شورای نگهبان این است که این شرایط را در داوطلبان انتخابات احراز کند. به محض اینکه به نتیجه برسیم، به ملت ایران اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۲۰:۳۸

سلام براساس روزهای ثبت نام تایید صلاحیت کنید یا رد کنید. هرکسی زودتر ثبت نام کرد تعیین تکلیف شود.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۲۳:۰۰

سلام امیدوارم شورای نگهبان همانطور که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرده افرادی که برای رئیس جمهوری ثبت نام کرده اند از بین آنها کسانی را که واقعاً سیاستمدار، نترس، مدیر و مدبر و مدافع حقوق مردم هستند و تا حالا در پستهای متعدد لیاقت خودشان را نشان دادند صلاحیت بدهند و تا مردم از میان آنان یکی که اصلحتر هست انتخاب نمایند. با احترام

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۲۲:۳۳

ان شاالله شورای محترم نگهبان کسانی را تایید صلاحیت کند که پیگیر مشکلات اقتصادی بخصوص مسکن و ازدواج و آینده جوانها باشد