• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403031309313
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون دانشگاه یاسوج:

تمدن نوین اسلامی در بیانات امام خمینی(ره) مشهود بود

تمدن نوین اسلامی در بیانات امام خمینی(ره) مشهود بود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج گفت: نگاه امام جهان شمول بود به طوری که تمدن نوین اسلامی در بیانات ایشان مشهود است و می‌فرمودند به این منظور باید سنگرهای کلیدی را فتح کنیم.

حجت الاسلام امرالله اندرزیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: سیره و مکتب حضرت امام در ابعاد مختلف باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. امام خمینی رحمت الله علیه برای همیشه الگوی ما یعنی حوزه‌های علمیه، علما، مسئولین و همه کسانی که بنا دارند در راه انقلاب و نظام اسلامی و مکتب امام قدم بردارند، است.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: نوع نگاه امام، مهدوی و انتظار بود به این معنا که انقلاب اسلامی باید زمینه ساز ظهور امام زمان و حکومت جهانی ایشان باشد. امام خمینی رحمت الله علیه از جمله علمایی است که ولایت فقیه را در این عصر احیا کردند.

اندرزیان تصریح کرد: حضرت امام مفهوم ولایت فقیه را از کتاب‌ها بیرون آورد و حکومت را تاسیس کرد، ایشان هم مهندس و هم معمار خوبی برای انقلاب بود.

وی ادامه داد: اصول انقلاب اسلامی به سبکی است که ان‌شاءالله تا ظهور امام زمان هیچ حادثه‌ای توان اینکه به آن خدشه‌ای وارد کند را ندارد. بنابراین سیره شخصی امام، سبک زندگی، اخلاق، دیدگاه ایشان به دنیا بخصوص مقوله ظلم ستیزی و استکبار ستیزی و همین طور مبارزه با فساد و بی عدالتی ایشان برای ما الگو است.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: در اثر انقلاب اسلامی که حضرت امام و مردم ایران به پا کردند نهضت‌های آزادی‌بخش به سمت خاصی هدایت شدند و تحرک هایی که امروز در سطح دنیا و دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی می‌بینیم به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه تابناک و نورانی امام خمینی رحمت الله علیه و بعد از آن مقام معظم رهبری است.

اندرزیان بیان کرد: برآیند مکتب امام این است که انقلاب اسلامی به سمت دولت، جامعه و تمدن اسلامی در حال حرکت است و همه باید کمک کنند که این انقلاب به انقلاب جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha