• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403031308635
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان عنوان کرد

پوشش نوار تست قند خون و سوزن لانست در بیمه سلامت

پوشش نوار تست قند خون و سوزن لانست در بیمه سلامت

ایسنا/خوزستان مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از قرار گرفتن نوار تست قند خون و سوزن لانست تحت پوشش بیمه سلامت خبر داد.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا با  اشاره به اظهار کرد: در حال حاضر بیماری دیابت به بزرگترین همه‌گیری تاریخ بشر تبدیل شده است به گونه‌ای که بیش از ۶۰۰ میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند و با دیابت زندگی می‌کنند. در ایران هم دست کم ۸ میلیون نفر به بیماری دیابت نوع یک و دو مبتلا هستند.

وی افزود: در آبان‌ماه سال گذشته شورای عالی بیمه مصوب کرد چهار قلم داروی داپاگلیفلوزین، در دو دوز ۵ و ۱۰ میلی گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در دو دوز ۷۵۰ و ۱۰۰۰ میلی گرمی که هیچ پوشش بیمه‌ای نداشتند با پوشش ۷۵ درصدی به بیماران دیابتی ارائه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان عنوان کرد: پس از ابلاغ وزارت بهداشت در خصوص بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج و به منظور کاهش فرانشیز لوازم مصرفی ارائه شده به بیماران مشمول بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج، از خردادماه امسال امکان تجویز نوار تست قند خون و سوزن لانست برای بیمه‌شدگان دارای نشان‌های دیابت نوع دو، دیابت نوع یک، دیابت نوع دو با نیاز به انسولین در بخش «تجهیزات پزشکی» سامانه نسخه الکترونیک سازمان بیمه سلامت فراهم شده است.

وی بیان کرد: ارائه این دارو و تجهیزات به صورت بیمه‌ای برای بیماران دیابت مستلزم نشان‌دار شدن بیماران در سامانه این سازمان و تجویز به صورت نسخه الکترونیکی است.

رضایی گفت: برای کودکان کمتر از ۱۲ سال مبتلا به دیابت که نیازمند پایش مداوم قند خون هستند نیز هزینه دستگاه سنسور قند خون با ارائه مدارک و مستندات با سقف معینی قابل پرداخت است.

وی بیان کرد: هزینه نوار چک قند خون به میزان ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف ۱۴۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. همچنین هزینه سوزن تا ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف معینی در سال قابل پرداخت است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: طبق آمار اعلامی از سوی انجمن بیماران دیابتی استان خوزستان تقریباً ۱۵۰ هزار نفر در استان دارای انواع بیماری دیابت هستند که از این تعداد فقط ۷۰ هزار نفر در این انجمن پرونده تشکیل داده‌اند و انتظار می‌رود افرادی که دارای دیابت هستند و تاکنون در انجمن دیابت استان خوزستان فاقد پرونده هستند برای دریافت خدمات این انجمن اقدام به تشکیل پرونده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha