• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403031308519
  • خبرنگار : 71480

تاامروز؛

چه کسانی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند؟

چه کسانی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند؟

تاکنون مجموع ثبت‌نام‌ها از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، به ۳۷ داوطلب کاندیداتوری تا این لحظه رسیده است.

به گزارش ایسنا، تا پایان چهارمین روز از ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری ۱۳۷ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که شامل ۱۵ خانم و ۲۲ آقا می‌شدند و از این تعداد ۳۷ نفر ثبت‌نام شدند.

****

طی سه روز گذشته محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره، عبدالناصر همتی، احمد رسولی نژاد، وحید حقانیان، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، حبیب‌الله ده مرده، محمدرضا میرتاج‌الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی اسامی ۱۷ نفری هستند که با حضور در ستاد انتخابات کشور برای داوطلبی نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری  نام‌نویسی کرده‌اند.

حاشیه و متن نخستین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری را اینجا  دومین روز را اینجا و سومین روز را اینجا بخوانید.

****

امروز؛ صبح در چهارمین روز ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و  مسعود زریبافان از اولین افرادی بودند که ثبت نام کردند.

حسین افشارزاده سرتیپ بازنشسته نیروهای مسلح آجودان ریاست‌جمهوری در دولت‌های نهم و دهم از دیگر افرادی بود که در ساعات اولیه امروز ثبت نام کرد. پس از او حسینعلی قاسم‌زاده، نماینده ادوار مجلس روی صندلی ثبت‌نام‌ها نشست.

پیش از ظهر امروز هم حضور و ثبت نام محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق سوژه خبر و عکس حاضران در ستاد انتخابات کشور شد.

محمود صادقی  ، شهریار حیدری نمایند از دیگر نمایندگان ادوار بود که امروز ثبت نام کرد. هم‌چنین صادق خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی و سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران ،  سرتیپ ایرج شاهوردی فرمانده سابق حفاظت اطلاعات ارتش،  حسن محمدیاری  ، مجتبی محفوظی از جمله کسانی بودند که پیش از ظهر امروز ثبت نام کردند.

علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی،  حسین میرزایی ، غلامحسین رضوانی ، جلیل جعفری، سید غنی نظری از نمایندگان ادوار ، محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک، محمد شریعتمداری وزیر اسبق کار، تعاون و رفاه اجتماعی  و .... از جمله ثبت نام کنندگان در بعد از ظهر روز چهارم بودند.

****

اسماعیلی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی تداوم یابد.

وی با بیان این‌که «باید پویایی سیاست خارجی ادامه یابد»، تصریح کرد: کشور به کانون اقتصاد و صنعت منطقه تبدیل شود و طرح‌های عمرانی به نتیجه برسد و نظام سلامت سامان یابد و عدالت در جای جای کشور جاری شود. شعار محوری ما «خدمت ادامه دارد»، است. ما از سیدابراهیم رئیسی تلاش و حرکت و کار شبانه‌روزی را یاد گرفتیم.

زریبافان هم به خبرنگاران گفت: هدف اصلی من از حضور در انتخابات ریاست جمهوری کمک به پرشور شدن و مشارکت حداکثری در انتخابات و ایجاد رقابت جدی و تاثیرگذار و ایجاد زمینه متنوع برای تصمیم گیری و انتخاب مردم است.

وی بیان این‌که  «دولت من دولت جمهوری اسلامی ایران است با دوبال جمهوریت و اسلامیت و با وظایف و اختیارات تعیین شده در فصل نهم قانون اساسی»، اظهار کرد: من دولت خود را دولت خدمت و مجاهدت برای حل مشکلات مردم می‌نامم.

حسینعلی قاسم‌زاده در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: معتقدم حاکمیت قانون در صورت صحت و جامعیت آن بهترین عامل تضمین‌کننده عدالت اجتماعی و مایه وصول و دسترسی همگان بر حق خویش است. تلاش مجدانه در چینش نیروهای متخصص و متعهد و رصد مستمر عملکردشان در حوزه وظایف و اهداف تعریف‌شده مهمترین هنر یک مدیر کارآمد است. 

احمدی‌نژاد هم پس از ثبت نام به خبرنگاران گفت: مهمترین انگیزه هدف و برنامه کاری بنده تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم از طریق سامان بخشیدن به وضع اقتصادی کشور ارتقاء و بهبود فضای کسب و کار پایان بخشیدن به رانت و انحصار و محدود ساختن دخالت‌های بی‌رویه دولت رفع موانع و گشایش هر چه بیشتر برای فعالان اقتصادی و کار آفرینان و بستر سازی برای توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهد بود.

هم‌چنین محمد مقیمی به خبرنگاران گفت: در حوزه علمی مدیریت آموخته‌های بسیاری دارم و در تلاشم با به کارگیری ایده‌های کارآفرینانه دولت کارآفرین و کابینه کارآفرین ایجاد کنم.

صادق خلیلیان هم گفت: باید با تشکیل دولت مقتدر و پایبندی به مبانی انقلاب مشکلات را جبران کنیم و در این مسیر به رئیس‌جمهوری توانمند، عدالت‌گرا و فسادستیز نیاز داریم که اقتصاددان باشد.

محمود صادقی هم  شعار خود را «توسعه پایدار و متوازن بر محور علم، تولید ملی و عدالت» عنوان کرد و گفت: راه حل اساسی مشکلات کشور تغییر ریل بنیادین و بهره‌گیری از علم و دانش و خرد کارشناسی و تقویت بنیه تولید ملی و رفع تبعیض و عدالت است.

هم‌چنین حسن محمدیاری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهارکرد: وضع معیشت مردم امروز جزو اولویت‌های اولی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند؛ احساس می‌کنم امروز هرکسی که احساس وظیفه می‌کند و برای خدمت رسانی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شود باید برنامه داشته باشد.

مجتبی محفوظی هم گفت: دولت من «دولت همه و دولت شایسته ها و نخبگان» و شعار من «افکار ابکار» است؛ افکار جمع‌ فکر و ابکار جمع بکر است و به معنای ایده‌های نو است.

شهریار حیدری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با بیان این‌که «کشور ما در دنیا دارای یک جغرافیای گسترده و مطرح است و ژئوپلتیک ایران امروز در قلب جهان قرار دارد»، اظهار کرد: بنابراین من با شناختی که از جغرافیای کشور و استعدادهای کشور ایران اسلامی دارم، می‌گویم که اگر کسی این را به خوبی بفهمد و درک کند باید جزو کشورهای قدرتمند دنیا باشیم که الحمدلله ایران اسلامی به این سمت حرکت می‌کند.
 

علی صوفی هم پس از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات، اظهار کرد: برنامه کاندیداتوری من از سوی حزب پیشروی اصلاحات آماده شده که دبیرکل آن هستم. آنچه موجب شد به این عرصه بیایم، تجربه کاری‌ من است که مدت زیادی استاندار بودم و بعد به‌عنوان وزیر تعاون بازنشسته شدم‌. آشنایی کاملی با مسائل اجرایی دارم و با مسائل فنی و مدیریت سیستمی آشنا هستم.

هم‌چنین محمدرضا پورابراهیمی به خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: انقلاب اسلامی به برکت وجود امام و رهبری حکیم و حضور مستمر مردم در عرصه‌های مختلف به دستاوردهای مهمی دست یافته است. در برخی‌ زمینه‌ها وضعیت کنونی نظام متناسب با ویژگی‌های انقلاب اسلامی برای پاسخگویی به رفع نیازهای مادی و معنوی مردم نیست.

حجت الاسلام حسین میرزایی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه «انگیزه‌های اخروی و ظاهری باعث شد برای ثبت‌نام در انتخابات بیایم»، اظهار کرد: ثبت‌نام کردم تا در روز حساب پاسخ دهم؛ ان‌شاءالله شورای محترم نگهبان بنده را جزو داوطلبان نهایی قرار ندهند و اگر شورای محترم نگهبان بنده را جزو داوطلبان نهایی قرار داد، ان‌شاءالله مردم عزیز شهر و کشورمان به من رای ندهند و اگر مردم به من اعتماد کردند، آنگاه در مسیر خدمت کفشی آهنین خواهم پوشید.

وی با اشاره به انگیزه‌ خود گفت: تا کنون ۶ برنامه توسعه و دهها بودجه به ارزش میلیونها میلیارد تومان نوشته و اجرا شده است، اما وضعیت معیشت، گرانی، اشتغال، ارزش پول ملی، نظام بانکی و سیاست‌های پولی و مالی وغیره همین است که مشاهده می‌کنیم.

محمد شریعتمداری هم اظهار کرد: دردمندانه می‌گویم نابودی یک ملت زمانی از راه می‌رسد که امید و رویایی نداشته باشد. درست است که بدون سیاست‌گذاری نمی‌توان حکمرانی موفقی داشت، ولی هیچ سیاستی هم بدون یک روح جمعیِ امیدوار و متحد موفق نخواهد شد.

وی افزود: امروز به این دلیل اینجا هستم که می‌دانم حال ایران ما، این میراث مشترکمان خیلی خوب نیست، اما باور دارم که می‌شود اوضاع را بهتر کرد و ایرانی آباد و شاد ساخت.

هم‌چنین غلامرضا رضوانی در جمع خبرنگاران گفت: نظام از مردم و مردم از نظام هستند. دشمنان فهمیده‌اند که جدایی بین این دو محال است. در پاسخ به درخواست‌های مردم پا پیش گذاشته‌ام. احساس مسئولیت من در پاسخ به ندای درونی وجدان برای حمایت از مظلوم است.

****

گزارش تصویری ایسنا از چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اینجا ببینید و  متن و حاشیه آن را اینجا بخوانید.

****

ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ، ۱۴ خرداد ادامه خواهد داشت و گفته شده است که این زمان قابل تمدید نیست.

زمان رای‌گیری این انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ تعیین شده و دلیل برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری این دوره هم شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری سیزدهم در تاریخ ۳۰ اردیبهشت امسال بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha