• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403031208055
  • خبرنگار : 50046

مدیرعامل شرکت برق استان خبر داد

پایش مصرف برق اداره‌های خراسان شمالی به‌صورت هوشمند در فصل گرما

پایش مصرف برق اداره‌های خراسان شمالی به‌صورت هوشمند در فصل گرما

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی از پایش میزان مصرف برق اداره‌ها به‌صورت هوشمند در فصل گرما خبر داد.

حسن چاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق خواستار توجه مدیران به این امر شد و افزود: در صورت رعایت نشدن، برق آن‌ها قطع خواهد شد.

وی یادآوری کرد: براساس مصوبه هیأت دولت، اداره‌ها و سازمان‌های دولتی در فصل گرما موظف به کاهش مصرف برق در ساعت‌های اداری به میزان حداقل ۴۰ درصد و در ساعت‌های غیراداری به میزان ۷۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ هستند و خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری، مدیریت سامانه‌های سرمایشی و خاموش کردن این سامانه‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری برای همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها و اداره‌ها لازم خواهد بود.

چاهی ادامه داد: با توجه به نصب کنتورهای هوشمند، مصرف برق اداره‌های استان به‌شکل مستمر پایش می‌شود، با توجه هماهنگی‌های انجام‌شده، نظارت دقیقی درباره اجرای دستورالعمل مدیریت مصرف برق در بخش اداری برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: سیستم‌های هوشمند به نحوی عمل خواهند کرد که به موجب آن، در صورت رعایت نکردن براساس مصوبه، برق مجموعه به‌طور خودکار به مدت ۱۰ دقیقه (به‌صورت هشدار) قطع می‌شود تا کاهش مصرف برق در آن مجموعه انجام شود و در صورت تکرار، به‌ مدت ۳۰ دقیقه افزایش خواهد یافت و این روند تکرار خواهد شد.

چاهی با بیان این‌که اداره‌ها باید از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه میزان مصرف برق خود را مطابق برنامه اعلام‌شده کاهش دهند، گفت: در حال حاضر ۱۰۷ دستگاه اداری در استان دارای مولد هستند و تعدادی نیز امسال وارد مدار خواهند شد.

وی با یادآوری این‌که سال گذشته، شاهد همراهی و همکاری قابل قبول برخی اداره‌های استان در مدیریت مصرف برق بودیم، تاکید کرد: امسال امیدواریم این همکاری با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و تا اهداف تعیین‌شده برای تامین مستمر برق پایدار تحقق پیدا کند.

مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی بیان کرد: در این استان ۱۹۵۰ واحد اداری مشغول به فعالیت هستند و ۹ درصد برق مصرفی نیز مربوط به این اداره‌هاست.

وی بهترین راهکارهای مدیریت مصرف برق را استفاده از دمای ۲۵ درجه در کولرهای گازی و دور کند کولرهای آبی دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha