• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403031208011
  • خبرنگار : 50184

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب عنوان کرد

پیش‌بینی افزایش پیک مصرف برق کرمانشاه به ۱۰۴۰ مگاوات

پیش‌بینی افزایش پیک مصرف برق کرمانشاه به ۱۰۴۰ مگاوات

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: پیش بینی می‌شود تابستان امسال پیک مصرف برق کرمانشاه به ۱۰۴۰ مگاوات افزایش پیدا کند.

جعفر الفتی نیا، امروز (۱۲ خرداد) در نشست مدیریت مصرف انرژی استان در تابستان، با اشاره به برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای مدیریت مصرف برق در فصل گرم امسال، اظهار کرد: با وجود اینکه عمده مصرف برق ما در بخش مشترکین خانگی است، اما طی سالهای اخیر تلاش شده در زمان پیک مصرف یعنی فصل تابستان محدودیتی برای این بخش ایجاد نشود. 

وی با بیان اینکه صنایع استان نیز بخش مهمی از مصرف برق را به خود اختصاص می دهند، افزود: از آنجایی که موضوع اشتغال و تولید دغدغه مهم استان است، تلاش می‌شود در زمینه برق مشترکین صنعتی هم یک مدیریت درست صورت گیرد. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب اظهار کرد: به این منظور باید برنامه ریزی‌هایی همچون تغییر زمان ساعت فعالیت صنایع بزرگ و یا تغییر در روز تعطیل آنها را داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه پیک مصرف برق هر ساله از اواسط خرداد شروع می شود، عنوان کرد: امسال از همان ابتدای خرداد شاهد بالا رفتن مصرف برق در استان کرمانشاه بودیم، به گونه‌ای که روز دهم خرداد به نسبت اول خرداد بیش از ۱۰ درصد افزایش مصرف برق در سطح استان ثبت شده است. 

الفتی نیا تاکید کرد: پیش بینی می شود پیک مصرف برق استان کرمانشاه در تابستان امسال به حدود ۱۰۴۰ مگاوات برسد.

وی به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص افزایش دو درجه‌ای دمای هوا در تابستان امسال اشاره کرد و افزود: به ازاء هر درجه افزایش دما حدود ۳۵ تا ۴۰ مگاوات افزایش مصرف برق داریم. 

سیستم سرمایشی ادارات کرمانشاه فرسوده است

به گزارش ایسنا، افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به افزایش دمای تابستان امسال و تاثیر آن بر افزایش مصرف برق، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در کاهش میزان برق مصرفی در تابستان امسال تاثیرگذار باشد، ادارات و دستگاه های اجرایی هستند. 

وی افزود: متاسفانه سیستم سرمایشی اکثر ادارات استان یا فرسوده است و یا بهره وری پایینی دارد و همین مسئله باعث شده تا میزان مصرف انرژی در آنها افزایش پیدا کند. 

وی ادامه داد: در گذشته سیستم گرمایشی بیشتر واحدهای مسکونی و مراکز اداری و تجاری استان کولر آبی بود که میزان مصرف برق آن کم است، اما در سالهای اخیر شاهد رشد قابل توجه نصب کولرهای گازی در استان هستیم. 

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین با بیان اینکه هیچ نظارتی روی مصرف برق مراکز خرید بزرگ استان وجود ندارد، عنوان کرد: همچنین در بازارهای سنتی کرمانشاه نیز مصرف برق بسیار بالا است. ضمن اینکه کابل‌هایی که برای آنها کشیده شده مطابق با میزان بار مصرفی آنها نیست که این موضوع خطرات آتش سوزی را نیز به همراه دارد. 

یگانه یکی دیگر از بخش‌هایی که می تواند به کاهش مصرف برق کمک کند را بخش کشاورزی دانست و عنوان کرد: در این رابطه باید از کشاورزان بخواهیم در ساعت پیک مصرف برق از روشن کردن چاه‌ها جهت آبیاری زمین‌های خود پرهیز کنند. 

وی یادآور شد: برخی از صنایع استان نیز برای کمک به مدیریت مصرف برق می‌توانند به جای فعالیت در طول روز، فعالیت خود را به شیفت شب انتقال دهند. 

تولید ۷۰ مگاوات برق توسط نیروگاه‌های صنایع استان 

محسن دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز با اشاره به اشتغال قابل توجه بخش صنعت استان، عنوان کرد: قطع برق این صنایع به معنای بیکار شدن بخشی از این کارگران خواهد بود. 

دارابی خاطرنشان کرد: اگر برق صنایع استان تامین نشود، باعث کاهش میزان تولید آنها و به تبع افزایش تورم در بازار استان نیز خواهد شد.

وی به حرکت برخی صنایع بزرگ استان برای ساخت نیروگاه های کوچک اشاره کرد و گفت: طی یکی دو سال اخیر نیروگاه های خود تامین موجود در صنایع استان همچون پتروشیمی‌ها و سیمان توانسته ۷۰ مگاوات برق تولید کند.  

فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت استان کرمانشاه نیز با تاکید براینکه برای مدیریت مصرف برق استان نباید فشاری به صنایع وارد شود، عنوان کرد: در تمام دنیا مرسوم است که اگر بخواهند برای کاهش مصرف برق، قطعی برق داشته باشند، با توجه به اهمیت صنایع، برق آنها را قطع نمی کنند. 

وی میزان برق مصرفی صنایع استان در قیاس با واحدهای بزرگ را ناچیز دانست و گفت: انتظار داریم مدیران استان برای افزایش سهمیه برق صنایع استان تلاش کنند، زیرا کاهش برق صنایع منجر به بیکاری کارگران می شود که هیچ خانواده کرمانشاهی این موضوع را نمی‌خواهد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha