• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403031207833
  • خبرنگار : 71290

در گفت‌وگو با ایسنا

ابوشریف: نقطه نهایی تجاوز رژیم صهیونیستی، آزادسازی فلسطین است

ابوشریف: نقطه نهایی تجاوز رژیم صهیونیستی، آزادسازی فلسطین است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان این‌که حملات رژیم صهیونیستی به رفح پس از رأی دادگاه لاهه، واکنشی ناامیدانه به محکومیت بین‌المللی جنایات آنهاست، گفت: مقاومت به مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد تا زمانی که تمامی اراضی فلسطینی آزاد شوند. نقطه نهایی این تجاوز، آزادسازی فلسطین و زوال این رژیم غاصب خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی به دلیل شکست‌های پی در پی از زمان عملیات طوفان الاقصی و نیز محکومیت‌های بین‌المللی در قبال جنایت‌هایی که مرتکب شده،‌ همچنان تلاش می‌کند تا با تهاجم علیه مردم بی دفاع فلسطین به ویژه در غزه و رفح، توانایی خود را نشان دهد. 

دیوان بین‌المللی دادگستری رأی به محکومیت نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ آن صادر کرد و بسیاری از کشورها خواهان اجرای این حکم هستند، اما با این حال رژیم اشغالگر صهیونیستی به کشتار وحشیانه خود علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد. 

ابوشریف: نقطه نهایی تجاوز رژیم صهیونیستی، آزادسازی فلسطین است
حمله رژیم صهیونیستی به رفح

«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از رأی دادگاه لاهه در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تشدید حملات این رژیم در رفح اظهار داشت: تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح پس از صدور حکم دادگاه بین‌المللی لاهه، جای تعجب ندارد. این حملات به‌عنوان واکنشی نا امیدانه به محکومیت بین‌المللی جنایات آنها صورت می‌گیرد. رژیم صهیونیستی همیشه سعی دارد با ایجاد هرج و مرج جدید، توجه را از جنایات خود منحرف کند و این تشدید حملات، تلاشی برای پوشاندن ناکامی‌های دیپلماتیک و حقوقی‌ای است که با آن مواجه است.

وی تصریح کرد:‌ از یک سو، این اقدامات نشان‌دهنده تکبر و غرور رژیم صهیونیستی است که خود را فراتر از قانون می‌داند و معتقد است که هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را بازخواست کند. این اوج غروری است که رژیم صهیونیستی اکنون با آن مواجه است و این غرور توسط حمایت‌های بی‌حد و حصر لابی صهیونیستی در آمریکا تقویت می‌شود. درواقع گروه‌های فشار، اعضای دولت آمریکا و کنگره را وادار کرده‌اند که دادگاه بین‌المللی دادگستری، قضات و دادستان‌های آن را تهدید کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران همچنین بیان کرد: علاوه بر این، ادامه جنگ تصمیمی از سوی این دولت راست‌گرای افراطی است که هدف آن نابودی کامل ملت فلسطین است و از اصطلاحات ایدئولوژیک واضحی برای بیان این هدف استفاده می‌کند. نتانیاهو به دلایل شخصی نمی‌خواهد جنگ را متوقف کند تا زمانی که پیروزی‌ای بر غزه به دست آورد و آن را با نابودی کامل حماس تعبیر می‌کند، اما همانطور که از عملکرد عملی واضح است، او می‌خواهد همه شکل‌های زندگی در غزه را نابود کند و این جنگ نابودی در بالاترین حد خود است.

ابوشریف: نقطه نهایی تجاوز رژیم صهیونیستی، آزادسازی فلسطین است
جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

ابوشریف درباره این‌که آیا نقطه پایانی برای جنایت‌های این رژیم اشغالگر می‌توان متصور شد؟، گفت: متأسفانه، تا زمانی که حمایت بین‌المللی بدون قید و شرط از رژیم صهیونیستی و ضعف و تسلیم موضع عربی و اسلامی وجود دارد، این جنایات ادامه خواهد داشت. اما مقاومت فلسطینی و ملت‌های آزاد جهان دست بسته نخواهند نشست. مقاومت به مقابله با این اشغالگری ادامه خواهد داد تا زمانی که تمامی اراضی فلسطینی آزاد شوند. نقطه نهایی این تجاوز، آزادسازی فلسطین و زوال این رژیم غاصب خواهد بود.

وی با بیان این‌که ادامه این جنایات منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه خواهد شد، افزود: ممکن است شاهد افزایش واکنش‌ها از سوی جنبش‌های مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و شاید مناطق دیگر باشیم. این امر انزوای رژیم صهیونیستی را افزایش داده و اتحاد صفوف مقاومت را تقویت خواهد کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران همچنین درباره این‌که تشدید حملات رژیم صهیونیستی در رفح، حتی صدای حامیان اروپایی او را نیز به اعتراض بلند کرده این اندازه از تهاجم را چگونه تحلیل می‌کنید؟ گفت: رژیم صهیونیستی در وضعیت شکست و آشفتگی به سر می‌برد. شکست‌های میدانی و سیاسی مکرر باعث شده تا به خشونت بیشتری متوسل شود برای این‌که وجود خود را اثبات کند، اما این جنایات تنها انزوای آن را حتی در میان نزدیک‌ترین حامیانش بیشتر خواهد کرد، جهان به تدریج حقیقت این رژیم تروریستی را درک می‌کند و اعتراضات بین‌المللی فزاینده نشان‌دهنده این واقعیت است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha