• جمعه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403031107377
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

امام جمعه زاهدان بیان کرد؛

تعامل منضبط و قانونی نمایندگان مجلس با سایر قوا از توصیه‌های مهم رهبری است

تعامل منضبط و قانونی نمایندگان مجلس با سایر قوا از توصیه‌های مهم رهبری است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تعامل منضبط و قانونی نمایندگان مجلس با سایر قوا از توصیه‌های مهم رهبری و از نیازهای ضروری جامعه است.

آیت‌الله مصطفی محامی در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان افزود: ۱۵ خردادماه سال۱۳۴۲ سالروز قیام خونین مردم‌ مسلمان و شروع حرکت انقلابی مردم به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بود که این حرکت ادامه پیدا کرد و اوج آن در سال ۱۳۵۷ و با پیروزی انقلاب اسلامی همراه شد.

آیت‌الله محامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر گرفته از تعالیم اسلام، مبانی دینی و معارف اسلامی بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر اهداف و آرمان‌هایی از جمله حاکمیت اسلام، عدالت، استقلال، عزت و سربلندی مردم، اداره مردم بر اساس اراده مردم، رشد علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، آبادانی کشور با مشارکت مردم و نیز حاکمیت اسلام، فرهنگ اسلامی و اخلاق و ارزش‌های اسلامی تاکید می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مشاهده می‌کنیم که امروز هم انقلاب اسلامی ما بعد از چهل‌وچند سال همچنان در همان مسیر حرکت می‌کند و انقلاب ما در جای جای جهان به نام امام خمینی(ره) شناخته شده است آن هم با همان آرمان‌هایی که امام خمینی(ره) فرموده اند و مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند.

وی افزود: در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت داشته‌ایم و در برخی عرصه‌ها هم دچار مشکل هستیم از جمله مشکلات اقتصادی، اجتماعی و نیز برخی مشکلات اداری و حتی برخی مشکلات فرهنگی و امیدواریم با لطف خداوند متعال بتوانیم با تلاش بیشتر بر مشکلات فائق آییم و مسیر امام خمینی(ره) و رهبری را دنبال

امام جمعه زاهدان با اشاره به توصیه‌های ۱۲گانه مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس تصریح کرد: خوشبختانه مجلس جدید تشکیل و با پیام مقام معظم رهبری افتتاح شد که نکات رهبری حساس و مهم بود چرا که ایشان از جایگاه رهبری اوضاع کشور و جهان را رصد می‌کنند و نکات مهم و کاربردی را مطرح می‌کنند و در بسیاری از مواقع از عمل نکردن به این نکات کشور ما آسیب دیده است و این نکات نشان می‌دهد که رهبری دغدغه دارند و نگران هستند که خلاف آن در مجلس عمل شود و برای همین بر تعامل منضبط و همدلانه قوا توصیه می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر باید رئیس جمهور را انتخاب کنیم که عملکرد مدل‌های مختلف رئیس جمهور را در برابر دیدگان خود داریم و امیدواریم حافظه مردم به درستی کار کند و سوابق عملکردی رؤسای جمهور متفاوت را فراموش نکنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما اگر ایرانی قوی داشته باشیم می‌توانیم در عرصه‌ بین‌المللی هم با قوت راه خود را دنبال کنیم و ایران به عنوان محور جبهه مقاومت باید مقتدر و قوی بماند و به لطف خداوندی و هدایت و راهبری مقام معظم رهبری تاکنون این چنین بوده و در حال حاضر گسترش جبهه مقاومت و توان روز افزون جبهه مقاومت را می‌بینیم و خود فرماندهان جبهه مقاومت اعتراف می‌کنند که این پیشرفت به برکت هدایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است که توانسته‌اند به این قدرت و قوت دست پیدا کنند.

وی گفت: اکنون دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاهای آمریکا و اروپا به حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمدند و دولت‌ها با آن‌ها برخورد می‌کنند اما از حمایت فلسطین دست بر نداشتند و مقام معظم رهبری در نامه به این دانشجویان نوشتند که شما در قسمت درست تاریخ ایستاده‌اید و این گسترش جبهه مقاومت است که تا به آنجا گسترش پیدا کرده و ادامه این مسیر را به دانشجویان توصیه کردند.

وی اذعان کرد: این روزها شاهد جنایت‌های وحشیانه اسرائیل و نسل‌کشی در فلسطین هستیم و سکوت مجامع بین‌المللی و مراکزی که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha