• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403031006910
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

آمادگی اجرای طرح کاروان فرهنگی هنری «قربان تا غدیر»

آمادگی اجرای طرح کاروان فرهنگی هنری «قربان تا غدیر»

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: آمادگی اجرای طرح کاروان فرهنگی هنری «قربان تا غدیر» برای مناطق محروم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان وجود دارد.

اعظم روانشاد امروز (دهم خردادماه) در دیدار حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، ضمن خیرمقدم به سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، اظهار کرد: توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی یکی از موضوعاتی است که همواره به اشکال مختلف مورد تأکید و توجه رهبر انقلاب بوده است و در صدر شاخص‌های‌ فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قرار دارد.

وی ضرورت جلوگیری از موازی‌کاری فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: به‌منظور انجام اقدامات مؤثر فرهنگی و رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده باید از موازی‌کاری جلوگیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: جلوگیری از موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی، لازمه تحقق اهداف این حوزه است.

روانشاد با اشاره به برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی در کشور همچون «پایتخت کتاب»، «جام باشگاه‌های کتابخوانی»، «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» ‌ ضرورت همکاری دستگاه‌های فرهنگی در استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به سابقه حضور خرم‌آباد در نیمه‌نهایی پایتخت کتاب و عدم همراهی برخی از دستگاه‌ها نیاز است همکاری‌های بیشتری در این زمینه صورت پذیرد چراکه ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه فضای شهری را باید به سمتی برد که افراد بیشتر به سمت کتاب و کتابخوانی گرایش پیدا کنند، گفت: باید فرصت مطالعه را جز در رده‌های کودکان، نوجوانان و جوانان در خانواده‌ها نیز ایجاد کنیم و آن چیزی که می‌تواند در محقق شدن این کار یاری‌رسان باشد، فضاسازی مناسب با این موضوع در سطح شهر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که می‌تواند کتاب را به‌عنوان یک موضوع مهم پیش چشم مردم قرار داده و مطالعه را به آن‌ها یادآوری کند حضور کتاب به‌عنوان یک نماد در محیط‌های شهری است.

روانشاد ادامه داد: وقتی کتاب یکی از موضوعات محوری مبلمان شهری، فضاسازی شهری، زیباسازی شهری و حتی تولید محصولات جانبی قرار گیرد، قطعاً تأثیر بسزایی در بالا رفتن ارزش کتابخوانی خواهد داشت.

وی با اشاره به آمادگی این اداره‌کل در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مشترک با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، افزود: آمادگی اجرای طرح کاروان فرهنگی هنری «قربان تا غدیر» برای مناطق محروم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha