• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403030906347
  • خبرنگار : 90089

محمدعلی انصاری:

فرصتی ایجاد شود تا گرایش‌های سیاسی به میدان رقابت بیایند

فرصتی ایجاد شود تا گرایش‌های سیاسی به میدان رقابت بیایند

محمدعلی انصاری گفت: دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری ذائقه مردم را می‌دانند و انتظار داریم فرصتی ایجاد شود تا گرایش‌های سیاسی به میدان بیایند و مردم بتوانند نظراتشان را به صندوق‌های رای بریزند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی انصاری در جلسه اعضای ستاد بزرگداشت امام (ره) با آیت الله سید حسن خمینی گفت: بلافاصله بعد از بزرگداشت امام در ۱۴ خرداد انتخابات را پیش رو داریم و از آنجا که دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری ذائقه مردم را می‌دانند، انتظار داریم فرصتی ایجاد شود تا گرایش‌های سیاسی به میدان رقابت بیایند و مردم بتوانند نظراتشان را به صندوق‌های رای بریزند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام گفت: در انتخاب رهبر انقلاب نیز دوراندیشی و دقت نظر و الهی فکر کردن سید احمد خمینی قابل مشاهده است. ایشان بعد از رحلت امام صحنه کشور را آنچنان آرام کرد و با طیب خاطر تصمیم خبرگان رهبری برای تعیین رهبر را توأم با رضایت امام نشان داد و امروز در سایه رهبر عظیم الشان، انقلاب در حال رسیدن به نقطه تعالی است.

وی گفت: در روایات اهل بیت است که همه انسان‌ها امتحان می‌شوند و گاه گرفتار فتنه الهی می‌شوند. در کوران مبارزات نهضت اسلامی دریایی از اطلاعات و مشکلات متوجه امام و مردم شد اما امام استاد عبور از مشکلات بودند. ایشان با یک سخنرانی یا اطلاعیه چند خطی مردم و کشور را از مشکلات عبور دادند. وقتی مطهری‌ها و بهشتی‌ها از انقلاب گرفته شده‌اند همه گفتند کشور دچار آشوب و بحران می‌شود اما امام با سخنان و تصمیمات تاریخیشان قلب همه را آرام کردند و کارها را به روال عادی ادامه دادند.

وی ادامه داد: امام در پیش بینی ابتلائات بزرگ با دوراندیشی و درایت عمل کردند که به نقطه عطف رهبری امام تبدیل شد. تشکیل کمیته‌های انقلاب، سپاه، بسیج، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا را مورد تاکید قرار دادند. اگر امام این ساختار و مکانیزم را مشخص نمی‌کرد مردم نمی‌دانستند که چگونه باید در امور کشور مشارکت و دخالت داشته باشند.

انصاری وحدت را نقطه کلیدی اندیشه و سیره امام دانست و متذکر شد: امام حتی در ماه‌های پایانی عمر پر برکتشان نیز اقدامات منحصر به فردی انجام دادند. ایشان در آن مقطع به مردم گرا دادند که دسته‌ها، گروهها و حزبها شکیل شود. در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی و حتی در انتخاب رهبریِ بعد از خودشان با تدبیر هوشمندانه عمل کردند. وصیت‌نامه سیاسی الهی امام نشات گرفته از حوادث امروز کشور است. ایشان سرفصل مشکلات و راه‌های رفع آنها را در وصیت‌نامه مشخص کردند. در انتخاب رهبر انقلاب نیز دوراندیشی و دقت نظر و الهی فکر کردن سید احمد خمینی قابل مشاهده است. ایشان بعد از رحلت امام صحنه کشور را آنچنان آرام کرد و با طیب خاطر تصمیم خبرگان رهبری برای تعیین رهبر را توأم با رضایت امام نشان داد و امروز در سایه رهبر عظیم الشان انقلاب در حال رسیدن به نقطه تعالیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha