• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403030906112
  • خبرنگار : 71625

مزایای برگزاری کنسرت‌های بین‌المللی چیست؟

مزایای برگزاری کنسرت‌های بین‌المللی چیست؟

امروزه بحث ارزآوری یکی از مسائل مهم در عصه اقتصاد به شمار می‌رود. حال ارز آوری راه‌های گوناگونی دارد که برگزاری کنسرت‌های بین‌المللی به دلیل حساسیت‌های پایین تحریمی، فرصت جذب سرمایه و افزایش ارزآوری بیشتری را نسبت به دیگر بسترهای ارزآور، برای کشور ایجاد می‌کند.

در راستای بحث ارز آوری در حوزه فرهنگی و هنری به سراغ محمدمهدی بیگ‌زاده ـ تهیه‌کننده و برگزارکننده کنسرت‌های بین‌المللی ـ رفتیم که در رزومه او همکاری با خوانندگانی چون همایون شجریان، شهرام ناظری، رضا صادقی، محسن یگانه، احسان خواجه‌امیری ‌و سهراب پاکزاد به چشم می‌خورد. او درباره ارزآوری از طریق برگزاری کنسرت‎‌های بین‌المللی به ایسنا گفت: برگزاری کنسرت‌های بین‌المللی به دلیل حساسیت‌های پایین تحریمی، فرصت جذب سرمایه و افزایش ارزآوری بیشتری را نسبت به دیگر بسترهای ارزآور، برای کشور ایجاد می‌کند. به بیان دیگر شما با برگزاری یک کنسرت در کشور ثالث می‌توانید به دور از ریسک‌های احتمالی بسترهای ارزآور، اقدام به جذب سرمایه و ارزآوری کنید.

او ادامه داد: البته این در حالی است که عدم شناخت و تجربه کافی برای برگزاری چنین کنسرت‌هایی می‌تواند باعث تباهی سرمایه، برنامه‌گذار یا سرمایه‌گذار شود. دقیقاً همان چیزی که بنده، سال‌ها پیش تجربه آن را داشته‌ام و با کسب تجارب بیشتر در این عرصه میزان ریسک‌های احتمالی را کاهش داده‌ام.

بیگ‌زاده درباره میزان استقبال از کنسرت‌های بین‌المللی گفت: طبق آمارها بیش از ۷ میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند؛ البته اگر تعداد فارسی زبان‌های دیگر را نیز به این آمار اضافه کنیم، با جمعیتی چشمگیر روبرو هستیم. این در حالی است که با گسترش شبکه‌های اجتماعی و افزایش سطح تولیدات موسیقایی داخلی، بسیاری از غیر فارسی زبانان نیز از موسیقی‌های ایرانی استقبال می‌کنند. از این رو جذب چنین جامعه‌ای که اغلب افرادی با سطح درآمدی متوسط رو به بالا هستند، فرصت درآمدزایی خوبی را برای کشور و فعالان هنری فراهم می‌آورد.

او در ادامه به میزان درآمدزایی بالا از کنسرت‌های بین‌المللی به واسطه درآمدهای ارزی نسبت به کنسرت‌های داخلی پرداخت و گفت: به طور کلی هیچ تفاوتی میان اجرای خواننده و گروه او چه در ایران و چه در هر کشور دیگری وجود ندارد و تنها تفاوت در مبلغ پرداختی بلیت کنسرت است، به دلیل آنکه فروش بلیت‌های کنسرت‎‌های بین‌المللی بر پایه ارزهایی همچون دلار و یورو است، در نتیجه ارزش درآمدی کنسرت‌های بین المللی می‌تواند به مراتب بالاتر از کنسرت‌های داخلی باشد.

این تهیه‌کننده موسیقی همچنین توضیح داد که «بیشترین سهم درآمدزایی کنسرت‌های بین‌المللی به نسبت تحمل ریسک‌های برگزاری، برای خواننده و گروه آن است. به بیان دیگر برگزارکننده یا سرمایه‌گذار سهم کمتری را به نسبت ریسک متحمل شده از برگزاری چنین کنسرت‌هایی بدست می‌آورند. امیدواریم که با حمایت‌های دولت بتوانیم از میزان چنین ریسک‌هایی کاسته و فرصت درآمدزایی مطلوب را برای برنامه‌گذار و سرمایه‌گذار فراهم آوریم.»

بیگ‌زاده در پاسخ به دغدغه‌‎‌ها و چالش‌های برگزاری کنسرت‌های بین المللی برای برگزارکنندگان، تهیه کنندگان، خواننده و گروه موسیقی گفت: به طور کلی هر فعالیت اقتصادی آن هم بین‌المللی دارای ریسک‌ها و چالش‌های خاص خود است که با کسب تجربه و مدیریت هوشمندانه می‌توان بر هر یک از آنان فائق آمد. در سال‌های گذشته شرکت‌ها و افراد بسیاری با شناسایی این فرصت اقدام به برگزاری کنسرت‌های بین‌المللی کرده‌اند که به دلیل عدم تجربه کافی دچار خسارات جبران ناشدنی شده‌اند.

مزایای برگزاری کنسرت‌های بین‌المللی چیست؟

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha