• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403030905915
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاد حوزه و دانشگاه:

امام خمینی(ره) ‌ماهیت‌ نظم سلطه را به چالش کشید

امام خمینی(ره) ‌ماهیت‌ نظم سلطه را به چالش کشید

ایسنا/کردستان یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام خمینی(ره) با رهبری قاطع خویش فریاد توحید را به گوش جهانیان رسانید و تمامی نقشه‌ها و حیله‌های دشمنان را بر هم ریخت و ماهیت نظم سلطه را به چالش کشید.

حجت الاسلام سید محمد سادات در گفت و گو با ایسنا پیرامون سیره معنوی و اخلاقی امام راحل اظهار کرد: امام خمینی(ره) سلاله پاک رسول اکرم (ص) و خلف شایسته ائمه هدی است که عمر با برکت خویش را در راه عزت و اقتدار مسلمانان و احیای مجد و عظمت اسلام به کار برد و تحولی شگرف در عصر جاهلیت مدرن ایجاد و دین و معنویت را بار دیگر وارد زندگی بشر معاصر کرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) با رهبری قاطع خویش فریاد توحید را به گوش جهانیان رسانید و خروش پر صلابتش استکبار جهانی را در موجی از هراس فرو برد و با استراتژی ویژه‌ای که در توکل، ایمان، تقوا، زهد و بصیرت معنوی ریشه داشت، تمامی نقشه‌ها و حیله‌های دشمنان را بر هم ریخت و آنان را حیرت زده و مضطرب و ماهیت نظم سلطه را به چالش کشید.

‌این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ایمان، اخلاص، فداکاری و وارستگی این رادمرد بزرگ آنچنان منحصر به فرد و کم نظیر است که به ندرت می‌توان پس از حضرات معصومین علیهم‌السلام کسی را با وی مقایسه کرد.

به گفته حجت الاسلام سادات، آنچنان جامعیتی در افکار، ابعاد علمی و اخلاقی و عرفانی او مشاهده می‌شود که وی را می‌توان مصداق انسان کامل در دوره معاصر نامید.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) همانند خورشید تابانی است که به همگان ثابت کرد گام نهادن در مسیر فضل و فضیلت و فتح قله های معنویت تا مراحل مرز عصمت امکان پذیر و دور از دسترس نیست.

حجت الاسلام سادات خاطرنشان کرد: صفای معنوی، قوت ایمان و عمل صالح، نفرت از شهرت و عوام فریبی، ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی و اخلاص مثال زدنی و مدارای با مردم و تواضع کم نظیر جزء ویژگی‌های بارز اخلاقی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان،‌ یادآور شد: اگر جامعه اسلامی می‌خواهد سعادت راستین و خوشبختی پایدار را در آغوش گیرد راه صلاحش در آن است که به راهی که آن رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی پیش روی ما قرار داد پا نهد و در این مسیر از هیچ نیرنگ و توطئه‌ای به دل واهمه راه ندهد و در سایه سار ولایت فقیه که میراث ارزشمند آن عزیز سفرکرده است، گام بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha