• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030905765
  • خبرنگار : 50649

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس:

‌دانشگاه باید ارتباط با تولید و صنعت را تقویت کند

‌دانشگاه باید ارتباط با تولید و صنعت را تقویت کند

ایسنا/فارس رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس، یکی از ظرفیت‌های دانشگاه را ارتباط با صنعت دانست و گفت: دانشگاه به خصوص در رشته مهندسی، در عرصه تولید و صنعت، دچار ضعف در ارتباط است و باید این مسأله را برطرف و تقویت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به اینکه دانشگاه چه نقشی می‌تواند در تحقق شعار سال و جذب مشارکت مردم در تولید را ایفا کند، گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور ما، مباحث و مشکلات اقتصادی است. شاهد هستیم که در ۱۰الی۱۲ سال اخیر، مقام معظم رهبری در شعارهای سال، یک نکته از بحث‌های اقتصادی را مطرح می‌کنند و این نشان‌دهنده دغدغه شخص اول مملکت است.

وی ادامه داد: تولید یکی از مؤلفه‌های رشد اقتصادی در هر کشور است، از این جهت مسئله تولید در نامگذاری امسال بیش از گذشته مورد تأکید قرار گرفت. 

یعقوبی با اشاره به حضور پررنگ مردم در زمان انقلاب، گفت: جمهوری اسلامی یعنی حضور پررنگ مردم در همه عرصه‌های نظام سیاسی که بسیار حائز اهمیت است. تجربه عصر پیروزی انقلاب اسلامی، تجربه موفق حضور مردم بود که نشان از مردمی بودن این انقلاب است. از این جهت شاهد این هستیم که هرگاه مردم در عرصه‌های مختلف حضور پررنگ پیدا کردند، مشکلات بسیار راحت‌تر به سمت حل شدن پیش رفت.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در زمینه نقش حضور مردم برای حل مشکلات گفت: یکی از ضروریات رشد اقتصاد در زمینه تولید، نیروی کار است. کشورهایی در این عرصه موفق بودند که توانستند از نیروی کار بهترین استفاده را ببرند. کشور چین با این حجم از جمعیت و گستردگی جغرافیایی، با استفاده درست از نیروی کار به سمت موفقیت اقتصادی پیش رفت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با تاکید بر نقش دانشگاه در جهش تولید، تصریح کرد: کشور ما دارای استان‌های مختلف با چهار فصل، ظرفیت‌های متعدد کشاورزی و تولیدات اقتصادی است که می‌تواند با توجه به ظرفیت، زیرساخت و فرهنگ موجود خودش، در یک بعد اقتصاد و یک یا چند عرصه تولید، پیشرفت کرده و قطب اقتصادی شود.

وی افزود: به عنوان مثال در استان فارس، بحث کشاورزی و در استان اصفهان و مرکزی بحث صنعت پررنگ‌تر است. همچنین در بحث توریست‌پذیری و گردشگری در استان فارس، با توجه به ظرفیت مردم، می‌توان صنعت بوم‌گردی را توسعه داد.

یعقوبی ادامه داد: دانشگاه می‌تواند به صورت علمی در هر عرصه، نیازسنجی و ظرفیت‌سنجی انجام دهد و در هر استان بر اساس حضور نیروی کار و جمعیت، برای جذب مشارکت مردم راهکارهای علمی ارائه بدهد.

وی با تأکید بر ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: یکی از خلأهایی که دچار آن هستیم، این است که دانشگاه در عرصه تولید و صنعت دچار ضعف در ارتباط است. دانشجوی ما تخصص پیدا می‌کند و بعد از تخصص باید به دنبال شغل بگردد. در حالی که در طول دوران تحصیل می‌توان از ظرفیت دانشجو در رشته‌های صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی استفاده کرد.

یعقوبی با بیان اینکه دولت‌ها باید در خصوص تولید، تسهیلاتی را ارائه بدهند، گفت: قاعدتاً دولت باید برای حضور مردم در عرصه تولید، تسهیلاتی را فراهم کند. بحث‌های مالی مثل وام و قوانینی که بتواند حضور مردم را در زمینه تولید پررنگ‌تر و پررونق‌تر کند، لازم است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha