• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403030805385
  • خبرنگار : 71461

برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت با ملاحظات رعایت اربعین شهدای خدمت و انتخابات درسراسر کشور

برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت با ملاحظات رعایت اربعین شهدای خدمت و انتخابات درسراسر کشور

دومین جلسه ستاد دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر صبح امروز سه شنبه 8 خرداد با حضور اعضا و نمایندگان دستگاههای عضو این ستاد در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین تقوی -رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر- با تسلیت شهادت رئیس جمهور ایران و شهدای خدمت، این حادثه غمبار و دردناک را ضایعه ای بزرگ برای ملت ایران و ملت های منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: خسارت هایی که در اثر این حادثه بر جامعه اسلامی وارد شد و خواهد شد از هر جهت قابل توجه است.

وی اضافه کرد: خداوند این شهدا و سید الشهدای خدمت آیت الله رئیسی را با اولیای الهی محشور کند و به مردمی که قدر خدمت و خدمتگزاران را می دانند و این قدرشناسی را در مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری این شهدا به نمایش گذاشتند، خیر و برکت عنایت کند و موفقیت های این کشور و ملت با وفا و عاشق را راه شهدا را روز به روز افزون گرداند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر این شهدا گفت: نقش نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، پاسداری از ارزشهای اسلامی و انقلابی است و سیاست این شورا نیز ایجاد هم افزایی میان نهادهای فرهنگی در جهت پاسداری از این ارزش هاست، بنابراین هر زمانی که موضوع انقلاب، اسلام، ولایت و کارهای خدایی و معنوی مطرح باشد، مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آماده همکاری و ایجاد هم افزایی میان نهادهای فرهنگی در جهت تبیین و تبلیغ است تا با برنامه‌ریزی و اعلام فراخوان از عموم مردم برای حضور و پشتیبانی از یک جریان معرفتی و فرهنگی و اسلامی دعوت به عمل آورد و در این حادثه نیز اینگونه عمل کرد.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با وجود اینکه مسئولیت سازمانی در این خصوص نداشت اما در هر جایی که نیاز بود و خلا وجود داشت، بر اساس تعهد و فرهنگی که در این نهاد وجود دارد به برگزاری این مراسم کمک کرد و هنوز هم مراسم‌های استانی و شهرستانی در نقاط مختلف کشور با مسئولیت این شورا برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت با اشاره به رفتار و گفتار مقام معظم رهبری(مدّظله العالی) در این حادثه گفت: رفتار و گفتار ایشان با یک نکته سنجی عمیق همراه بود و درس بسیار بزرگی به ما داد.ایشان با وجود سنگینی این مصیبت، شجاعانه و باشهامت ایستادند و فرمودند، 'ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

وی در مورد خصوصیات اخلاقی و رفتاری رئیس جمهور شهید گفت: در مدتی که بنده به عنوان مشاور در خدمت دولت ایشان بودم، بسیار خالصانه، صادقانه و عاشقانه برای مردم کار می کرد و بسیار خستگی ناپذیر و متواضع بود و امیدوارم راه ایشان ادامه پیدا کند و رئیس جمهور برگزیده بعدی نیز پیرو همین مسیر و ادامه دهنده راه ایشان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید علاوه بر تدیّن و تعهد، کارآمد و بن بست شکن باشد و مردم نیز هوشمند هستند و این تلاش ها را قدر می دانند و به کسی رأی می دهند که خدمتگزار و مردمی باشد.

 

کار برای غدیر، خدمت به مکتب علوی و تنها برای خداست

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت گفت: با توجه به اینکه عید غدیر خم امسال در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و اربعین شهدای خدمت برگزار می شود، وظیفه ما در این خصوص سنگین تر شده و باید ضمن رعایت ملاحظات انتخاباتی و شئونات اربعین شهدا ، فرصت غدیر و دهه ولایت را قدر بدانیم و با پیروری از مکتب ولایی و تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدّظله العالی) هوشمندانه این مراسم را برگزار کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: جشن غدیر در تهران و سایر نقاط تهران که در سالهای گذشته برگزار شد، امسال در آستانه چهلم شهدا و انتخابات برگزار می شود  و باید به نحوی باشد که هم وظایف خود را نسبت به غدیر انجام دهیم و هم مصلحت جامعه و شرایط کشور در نظر گرفته شود.

 رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و برگداشت غدیر با اشاره به ضرورت ترویج و بازخوانی  ارزشهای اخلاقی و رفتاری شهدای خدمت گفت: شایسته است در فرصت غدیر، خدمات و ویژگی های شخصیتی شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید برای مردم تبیین و بازگو گردد.

شهید آیت‌لله رئیسی هم منتخب مردم و هم منتخب خدا بود و برای همیشه در قلوب مردم ماندگار شد

در ادامه ابن نشست، حجت الاسلام والمسلمین مهدی عرب انصاری معاون مراسم و استانهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز اظهار داشت: در خصوص رئیس جمهور شهید و سایر شهدای خدمت هر چه بگوئیم کم است و خوش به سعادت کسانی که همچون رئیس جمهور شهید هم منتخب مردم و هم منتخب خدا هستند و برای همیشه در قلوب مردم ماندگار شدند.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته برنامه های عید غدیر با استقبال زیادی مواجه شد و مردم و دستگاه ها، اقبال و اهتمام خوبی نسبت به برگزاری این رویداد داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری تاکید کرد: با توجه به شرایط امسال و مناسبت های پیش رو باید مراقبت شود تا وجهه ولایی و معنوی برنامه های غدیر حفظ شده و با مسائل سیاسی به معنای تبلیغات انتخابابی فردی یا جناحی آمیخته نگردد.

وی یادآور شد: دهه ولایت و امامت از روز دوشنبه ۲۸ خرداد همزمان با عید سعید قربان آغاز می شود و تا سه شنبه 5 تیرماه یعنی عید غدیر خم ادامه دارد و به لحاظ زمانی نزدیک به اربعین شهدای خدمت است.

حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری اضافه کرد: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۳ روز بعد از عید غدیرخم برگزار می شود و در اوج تبلیغات انتخاباتی قرار داریم. این مناسبت ها با 'هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی' نیز مقارن است و این هم زمانی و تداخل مناسبت ها، باید به نحوه مناسب و شایسته مدیریت شود.

معاون مراسم و استانهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: برای برگزاری دهه امامت و ولایت ۸ کارگروه تشکیل شده است و مسئولین این کارگروهها مشخص شده و برنامه های عید غدیر امسال و فضاسازی شهری امسال باید با ملاحظات ویژه ای همراه باشد و در کنار برگزاری بزرگداشت عید غدیر به عنوان عید اکبر ما شیعیان، با پیام ها و نمادهایی از شهدای خدمت و اهمیت مشارکت مردمی همراه باشد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای ستاد پیشنهادات و نظرات خود را پیرامون برنامه های دهه امامت و ولایت عنوان کردند و با توجه به اهمیت عیدسعید غدیر و حفظ فرهنگ علوی بر اجرای ویژه برنامه های متنوع و تولید محتوای غنی و متناسب برای اقشار و گروههای مختلف در سراسرکشور تاکید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha