• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403030805358
  • خبرنگار : 50300

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان:

از توفیقات دولت شهید رییسی زنده کردن امید بود

از توفیقات دولت شهید رییسی زنده کردن امید بود

ایسنا/خوزستان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: شهید رییسی به وعده‌های خود بلافاصله عمل می‌کرد. پرهیز از اشرافی‌گری و حمایت از مستضعفان، استکبارستیزی، شعارهای دولت شهید رییسی بود که در عمل آن‌ها را نشان داد.

کیانوش بهرهی در مراسم گرامیداشت شهادت خادم الرضا که امروز (۸ خرداد) در دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان برگزار شد، با تسلیت شهادت رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و دیگر همراهان، اظهار کرد: شهادت این عزیزان قطعا برکاتی برای انقلاب اسلامی خواهد داشت. صحبت کردن درباره تلاش سخت‌کوشانه شهید رییسی و ۳۰ سال خدمت در دولت و قوه قضائیه کار دشواری است. شهادت دکتر رییسی ما را به یاد شهادت رجایی و بهشتی می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مقام معظم رهبری درباره جایگاه شهید رییسی تعابیر زیبای خادم الرضا، شهید عزیز و مردمی، برادر خوب، شخصیت برجسته و خستگی‌ناپذیر به کار برده‌اند. از توفیقات دولت آیت‌الله رییسی زنده کردن امید بود. با حضور میان مردم و سفرهای استانی ارتباط نزدیک با مردم برقرار کرد و به مردم این امید را داد که دولت در میان مردم است. سه سفر در هر ماه، متوسط سفرهای شهید رییسی بوده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: سرعت عمل در حوادث پیش‌بینی نشده از ویژگی‌های شهید رییسی بود. زدودن رقابت منفی میان سه قوا از دیگر ویژگی‌های دولت بود. همیشه در گذشته میان سه قوا تقابل و تضاد داشتیم و اولین دوره‌ای بود که این بحث وجود نداشت و روابط میان قوا بسیار خوب بوده است.

بهرهی عنوان کرد: استفاده از مدیران جوان کارآزموده و خارج کردن جامعه از چشم انتظاری از دیگر اقدامات دولت بود. شهید رییسی به وعده‌های خود بلافاصله عمل می‌کرد. پرهیز از اشرافی‌گری و حمایت از مستضعفان و استکبار ستیزی، شعارهای دولت شهید رییسی بود که در عمل آن‌ها را نشان داد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به خدمات دولت در سه سال گذشته گفت: یکی از موارد مدیریت بحران کرونا بود. در یک دوره روزانه ۷۰۰ نفر در کشور بر اثر این ویروس فوت کردند. این دولت تولید واکسن داخلی و وارد کردن از خارج را در دستور کار قرار داد.  

وی عنوان کرد: رشد اقتصادی بیش از ۴ درصد پس از یک دهه رشد منفی در کشور، احیای دریاچه ارومیه، احیای بیش از ۱۰ هزار کارخانه و کارگاه تولیدی، خروج ایران از انزوای جهانی و عضویت در سازمان شانگهای و بریکس، جبران ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت قبل، صدور یک میلیون و ۴۰۰ هزار مجوز کسب و کار، بیمه ۹۰ درصدی درمان بیماری‌های ناباروری و صعب‌العلاج، رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال، مدیریت و پایداری برق کشور، بیمه زنان خانه‌دار و روستایی، آزادسازی ۱۸.۴ میلیارد دلار از منابع کشور، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی، جهاد آبرسانی به ۵ هزار روستا، تکمیل طرح غدیر در خوزستان، پرتاب ۱۱ ماهواره تحقیقاتی، کاهش رشد نقدینگی و بیکاری و... بخشی از خدمات و اقدامات دولت بود.

بهرهی گفت: به نظر می‌رسید شهید رییسی دِین زیادی به گردن خوزستان داشت. ۸ سفر متوالی استانی را به خوزستان داشت که نشان‌دهنده نگاه ویژه به استان بود. طرح‌های بسیار بزرگی در این سه سال اخیر افتتاح شد از جمله طرح بزرگ آبرسانی غدیر، پروه ریلی اهواز - اندیمشک، توسعه راه‌های استان، تکمیل پروژه آب و فاضلاب اهواز، بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی خاورمیانه، افتتاح پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس، بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون و دوکوهه، بهره‌برداری از میادین نفتی، رکورد خرید گندم، گشودن گره کور نیشکر هفت‌تپه، بازسازی مناطق زلزله‌زده، آغاز عملیات اجرایی نیروگاه هسته‌ای در دارخوین، فعال شدن ۱۶۲ واحد تولیدی و اشتغال بیش از ۵۷ هزار نفر در استان، بخشی از خدمات این شهید به استان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha