• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403030805229
  • خبرنگار : 71431

نگرانی از ایمنی بازارگل شهید محلاتی/هشدار دادستانی به واحدهای نا ایمن

نگرانی از ایمنی بازارگل شهید محلاتی/هشدار دادستانی به واحدهای نا ایمن

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با نگرانی از وضعیت ایمنی بازار گل محلاتی از هشدار دادستانی در این خصوص خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی نصیری با اشاره به بازدیدی که به همراه معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی تهران، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و ... از بازار گل شهید محلاتی داشت، گفت:‌ در جریان این بازدید وضعیت ایمنی بازار گل محلاتی مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم در خصوص اتخاذ تمهیدات ترافیکی صادر شد.

وی رفع سد معبر در محدوده بازار ، رفع مشکلات ترافیکی در معابر اطراف بازار، توجه به موضوعات مربوط به HSE و معیارهای ایمنی از منظر آتش‌نشانی را از جمله موارد نقض ایمنی در این بازار اعلام کرد و گفت:‌ اخطارهای لازم در این خصوص صادر شده و بنا شد تا با دستور دادستانی با واحدهای متخلف که به هشدارها به بی‌توجه باشند، برخورد شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: تاکنون جلسات متعدد و پایش میدانی در مورد ظرفیت‌ها، چالش‌ها و نحوه‌ ساماندهی و تامین ایمنی با حضور نهادهای دخیل در موضوع بازار گل و گیاه شهید محلاتی برگزار شده و دادستانی نسبت به برخورد با متخلفان  در زمینه ایمنی این بازار هشدار داده است. این اقدام در راستای نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها و برخورد با تخلفات ایمنی انجام شده است.

نصیری همچنین با بیان اینکه موارد نقض ایمنی به واحدهای صنفی و هیات مدیره این بازار گل اعلام شده است، گفت: ارتقای آمپر کنتور برق، نصب باکس‌های آتش‌نشانی، تعبیه در اضطرار در ضلع غربی، احداث راهرو و ایجاد رینگ در محوطه داخلی برای خروج کریدورها از بن بست، خرید و نصب کپسول‌های اطفای حریق، عقد قرارداد با پیمانکار HSE و آموزش مستمر غرفه‌داران و کسبه در خصوص استفاده از خاموش‌کننده‌ها، جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز گاز، احداث پارکینگ در ضلع جنوبی، عدم استفاده از کپسول‌های گاز هلیوم، رفع سد معبر از معابر داخلی، اجرای تمرین‌های عملیاتی و ... جمله اقداماتی است که باید در بازار گل شهید محلات انجام شود. 

وی ادامه داد: این سومین بازدید صورت گرفته از بازار گل شهرک شهید محلاتی است که طی سه سال گذشته انجام گرفته است. سه سال متوالی است که برای رفع مشکلات مربوط به ایمنی از این مرکز بازدید می‌کنیم.سال ۱۴۰۱ که از این مکان بازدید کردیم خیلی ناایمن و به هم ریخته بود. اکنون توجهات دستگاه‌های مختلف به این بازار و موارد ناایمنی آن  بیشتر شده است. این بازار ملغمه‌ای از تغییر کاربری‌ها و تخلفات متعدد است، سازه جدی ندارد و تمامی سازه‌ها موقت و غیراصولی است. جالب این که در خیابان رو به روی بازار گل هم که اصلا جزو بازار نیست نزدیک به ۷۰ واحد اضافه شده و روز به روز به تعداد این واحدها نیز اضافه می‌شود.

نصیری گفت: سال گذشته که از این بازار بازدید به عمل آمد ،وضعیت بهتر شده بود. اکثر مغازه‌ها کپسول آتش‌نشانی نصب کرده بودند. علاوه بر مغازه‌ها، ۳۵۰ کپسول آتش‎‌نشانی هم در محوطه نصب شده بود. امسال نیز حدود ۱۶ فایرباکس اضافه شده استهش.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص تاثیر بازدیدهای صورت گرفته بر بهبود وضعیت ایمنی این بازار گفت: طی سه سال گذشته وضعیت به نسبت قبل از آن بهتر شده ولی همچنان ناایمنی‌های مهمی وجود دارد. تعرض به معابر وجود دارد و برخی مغازه‌ها تا ۵۰ درصد معبر را که محل رفت و آمد است ،گرفته‌اند. در نتیجه در شرایط آتش‌سوزی که آتش‌نشان‌ها باید سریع خود را به محل برسانند مشکل ایجاد می‌کند.همچنین تخلفات ماده صد نیز وجود دارد. در جریان بازدید مشترک صورت گرفته دستوراتی صادر و مقرر شد اگر تصرفات غیرقانونی در محوطه و معابر رفع نشود، مغازه‌های متخلف پلمب شوند. همچنین قرار شد در خصوص مسائل مربوط به مالکیت زمین‌ها و ساخت بنایی درست برای بازار نیز جلسه‌ای به میزبانی شهرداری منطقه ۱۴ تشکیل شود تا مسائل بازار در آن جلسه مطرح و حل و فصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha