• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403030805157
  • خبرنگار : 71480

محمدی گلپایگایی: مجامع علمی علت حضور مردم در مراسم شهدای خدمت را بررسی کنند

محمدی گلپایگایی:  مجامع علمی علت حضور مردم در مراسم شهدای خدمت را بررسی کنند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مجامع علمی و حوزوی بررسی کنند که چرا مردم این‌چنین در مراسم تشییع رئیس جمهور وشهدای خدمت شرکت کردند؟

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در دانشگاه ستاری با گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید و سایر شهدای خدمت، اظهار کرد: این مصیبت همه ما را داغدار کرد، اما شایسته و لازم است مجامع علمی چه دانشگاهی چه حوزوی و چه نهادهای انقلابی درباره استقبال عظیم مردم در تشییع شهدای خدمت بررسی کنند که چرا مردم این چنین در این مراسم شرکت کردند. فاصله مسجد جمکران تا شهر قم ۸ کیلومتر است و تمام این فاصله مملو از جمعیت بود و آنطور که گفتند بیش از ۱ میلیون جمعیت در قم شرکت کردند.

وی ادامه داد: پس از رحلت امام (ره) و  شهادت شردار سلیمانی چنین تشییعی وجود نداشته است. این مساله در دنیا انعکاس عجیبی پیدا کرد. شورای امنیت سازمان ملل که بعضی از اعضای آنها دشمنان قسم‌خورده ما هستند، به احترام این شهدا به پا ایستاده و یک دقیقه سکوت کردند. چرا این چنین احترامی برای این عزیزان درست شد؟

محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: نباید مسئولان اجازه دهند این چراغ درخشان و ستاره پر فروغ کمرنگ شود و باید این چراغ قرن‌ها بتابد بر این سرزمین. این عزیزان الگویی برای آزادی‌خواهان جهان هستند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید جز برای خدا کاری نمی‌کرد. کلامش و سخنرانی‌اش و سکوتش همه برای خدا بود.هر کاری می کرد، خدا را در نظر می گرفت. نه مدح مردم در او اثر داشت نه بدگویی بر او اثر داشت.  اگر کسی او را مدح می‌کرد سکوت می‌کرد و اگر کسی بد از او می‌گفت باز هم برای خدا سکوت می‌کرد. ترجمه این کار اخلاص است که اخلاص راز و رمز قبولی عمل در پیشگاه خداست.

گلپایگانی همچنین با تسلیت شهادت کادر پروازی بالگرد حامل رئیس‌جمهور گفت: نیروی هوایی نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است. بنده به علت مسئولیت و ماموریتی که از طرف امام خمینی(ره) داشتم، به عنوان نماینده ایشان در پایگاه هشتم شکاری اصفهان که اکنون به اسم شهید بابایی مزین است خدمت کردم. در آن شرایط حساس در آن زمان گروهک‌های ضدانقلاب تبلیغ می‌کردند که ارتش باید ارتش بی‌طبقه توحیدی باشد و هدف آنها انحلال ارتش بود اما با حرکت انقلابی بیعت نیروی هوایی در مدرسه رفاه با امام خمینی(ره) کار نظام پهلوی را تمام کرد. رژیم پهلوی روی نیروی هوایی سرمایه‌گذاری زیادی کرده بود و فکر می‌کرد همیشه در خدمت اوست اما  آن بیعت تاریخی نشان داد مردم ایران و نیروی هوایی مسلمان و متدین هستند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha