• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۱۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403030704560
  • خبرنگار : 71468

تنیس‌روی‌میز ایران در المپیک پاریس متفاوت ظاهر می‌شود؟

تنیس‌روی‌میز ایران در المپیک پاریس متفاوت ظاهر می‌شود؟

رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز انتظاری که از بازیکنان خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارد را بیان کرد.

مهرداد علی قارداشی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد انتظار از تنیس‌روی میز در بازیهای المپیک پاریس، تاکید کرد:  با توجه به اینکه رقیبان گردن کلفتی در المپیک حضور دارند بنابراین نباید خیلی رویایی صحبت کرد اما برای خود من هم تفاوت این است که ندا شهسواری در المپیک بتواند پیروزی کسب کند. در مورد نیما هم با توجه به اینکه سابقه پیروزی در المپیک را داشته انتظار است یک پیروزی او تبدیل به دو یا سه برد شود.

او ادامه داد: با توجه به شناختی که از او دارم این را می‌گویم اما نظر نهایی را باید سرمربی بدهد. نوشاد عالمیان هم با توجه به اینکه در یک سال گذشته دو نفر از بازیکنان تیم ملی چین که صاحب مدال جهانی و المپیک هستند را شکست داده است، توانایی‌های زیادی برای گرفتن نتایج خوب در المپیک دارد و حتی فکر می‌کنم اعتماد به نفس او بیشتر هم شده است. 

قارداشی در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کرد هر دو سهمیه زنان و مردان آسیا میانه را به دست آورند؟ بیان کرد: به طور قطعی تصور نمی‌کردم. به هر حال نتایج ادوار گذشته و همچنین رنکینگ جهانی هم در پیش‌بینی‌ها تاثیرگذار است. ندا شهسواری با توجه به مجموعه تمرینات و تمرکزی که بر روی مسابقات گذاشته بود توانست موفق شود و سهمیه المپیک را به دست آورد. ندا شهسواری ۳۸ ساله با یک دختر ۱۹ ساله پس از سه روز مسابقه به فینال رسیدند. طبیعتا شرایط جسمانی دختر ۱۹ ساله  بهتر بود اما خدا را شکر ندا حرفه‌ای و با غیرت تلاش کرد. او همیشه حرفه‌ای زندگی و فکر کرده است.

او ادامه داد: برای اولین بار حریف تمرینی همراه بازیکنان به مسابقات بردیم و این نفرات به آماده‌سازی نوشاد و نیما و ندا شهسواری و مهشید اشتری کمک زیادی کردند. نیما عالمیان هم عملکرد خوبی داشت. او از مسابقات جهانی روند خیلی خوبی را پشت سر گذاشت و توانست بازیکنانی با رنکینگ ۱۸ و ۲۰ را شکست دهد و در همین مسابقات هم توانست بازیکن رنکینگ ۴۲ جهان را مغلوب کند. مربیان هم خوب کار کردند. سهمیه المپیک نوشاد عالمیان هم قطعی است و خدا را شکر می‌کنم که با سه سهمیه در المپیک پاریس شرکت می‌کنیم.

 رییس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای تا المپیک دارد تا بتواند ورزشکاران خود را در بهترین شرایط راهی کند؟ گفت: اولین خواسته‌ای که آنها از من داشتند این بوده که میز دبل هپینس برایشان تهیه کنم که باید حتما این کار را انجام دهیم چون این خواسته را داشته‌اند. از آنجا که پول ما برای خرید تجهیزات کم است باید از طریق اسپانسرها و یا کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این کار را انجام دهیم. نوشاد عالمیان در مسابقات کرواسی و اسلوونی شرکت می‌کند و امیرحسین هدایی و نیما عالمیان در مسابقات اسلوونی شرکت خواهند کرد. باید تلاش کنیم ندا شهسواری را هم قبل از المپیک به یکی دو مسابقه بین‌المللی اعزام کنیم.

او ادامه داد: میزها را تهیه کنیم خیلی اتفاق خوبی است چون خود بازیکنان به اردوهای آقای لطف‌الله نسبی اعتقاد زیادی دارند. خودشان می‌گویند، اگر شرایطی فراهم شود که سرمربی به فرانسه بیاید یا خود بازیکنان بیشتر در ایران باشند و با او تمرین کنند از لحاظ فنی خیلی تاثیرگذار است. برگزاری اردوی داخلی را مدنظر داریم و با خود بازیکنان صحبت می‌کنیم و هر کجا برایشان بهتر باشد اردو می‌گذاریم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha