• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011607465
  • خبرنگار : 71402

موسس آشپزخانه‌ جهانی: اسرائیل امدادگران را به عمد هدف قرار داد

موسس آشپزخانه‌ جهانی: اسرائیل امدادگران را به عمد هدف قرار داد
خوزه آندرس

خوزه آندرس، موسس خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» که مقر آن در آمریکاست، نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه را متهم کرده است که امدادگران این نهاد را به طور سیستماتیک و ماشین به ماشین هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، موسس خیریه آشپزخانه مرکزی جهانی گفت حمله روز دوشنبه که منجر به کشته شدن هفت تن از کارکنانش شد، اشتباه نبود و تکرار کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی از ترددهای آنها اطلاع داشتند.

نیروهای کشته شده این نهاد خیریه از استرالیا، کانادا، لهستان، بریتانیا و ایالات متحده و همچنین همکار فلسطینی آنها بودند. رژیم صهیونیستی مدعی است که این حمله یک «اشتباه فاحش» بوده است.

کارکنان این خیریه دوشنبه در یک منطقه غیرنظامی‌شده واقع در غزه، در چند خودرو که لوگوی این سازمان را داشت، هدف حمله هوایی صهیونیست‌ها قرار گرفتند. این کاروان حین بازگشت از انبار آذوقه‌ای در دیر البلح هدف قرار گرفت. آنها بیش از ۱۰۰ تُن مواد غذایی را که از طریق دریا به این منطقه محاصره شده رسیده بود، در آنجا تخلیه کردند. به گفته این سازمان، تردد اعضای این خیریه از قبل به اطلاع نظامیان صهیونیست رسیده بود.

این کاروان از سه وسیله نقلیه تشکیل شده بود، از جمله دو خودرو زرهی که به وضوح نشان موسسه خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» را روی بدنه خودرو داشتند. هر سه خودرو در جریان حملات هوایی صهیونیست‌ها مورد اصابت قرار گرفتند.

موسس آشپزخانه‌ جهانی: اسرائیل امدادگران را به عمد هدف قرار داد

خوزه آندرس که سرآشپز مشهور اسپانیایی-آمریکایی است، چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: این حادثه یک وضعیت بدشانسی نبود که آنها (اسرائیلی‌ها) بگویند اوه، بمب را در جای اشتباه انداختیم!

آندرس همچنین در یک مصاحبه جداگانه با اخبار کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: این واقعا یک حمله مستقیم به خودروهای مشخص شده بود که حرکات آنها توسط همه مقامات در ارتش اسرائیل شناخته شده بود.

موسس آشپزخانه‌ جهانی: اسرائیل امدادگران را به عمد هدف قرار داد

اجساد شش تن از نیروهای این خیریه از غزه به مصر برده شده تا به کشورشان بازگردانده شوند. همکار فلسطینی آنها روز سه‌شنبه در زادگاهش در رفح در جنوب غزه به خاک سپرده شد. سه تن از امدادگران کشته شده اتباع بریتانیا بودند. یک فرد تبعه لهستان، یک فرد استرالیایی، یک فرد فلسطینی و یک شهروند آمریکایی-کانادایی دوتابعیتی هم کشته شدند.

براساس گزارش پایگاه «داده امنیتی امدادگران» (Aid Worker Security Database) که توسط ایالات متحده تأمین مالی می‌شود و حوادث خشونت‌بار علیه پرسنل امدادی را ثبت می‌کند، بیش از ۱۹۶ امدادگر از اکتبر در غزه کشته شده‌اند. همچنین طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، نزدیک به ۳۳ هزار فلسطینی از اکتبر تاکنون در جریان یورش‌های بی‌امان صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha