• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402121309183
  • خبرنگار : 50130

معاون وزارت علوم:

آیین‌نامه مسؤولیت اجتماعی برای دانشگاه‌ها تدوین شد

آیین‌نامه مسؤولیت اجتماعی برای دانشگاه‌ها تدوین شد

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از تدوین آیین‌نامه مسؤولیت اجتماعی برای دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: تصویب این آیین‌نامه جهت‌ خوبی به فعالیت‌های دانشگاه‌ها خواهد داد.

عبدالحسین کلانتری امروز (یکشنبه، ۱۳ اسفند ماه) در نشست هم‌اندیشی با دانشگاهیان دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه دانشگاه از محیط خود بیگانه نیست، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوع‌های حوزه مطالعات دانشگاه که یک حوزه تخصصی و جدی است، کنکاش درباره محیط نهاد علم است و نسبتی که نهاد علم با آن دارد.

وی بیان کرد: برخی علمای حوزه مطالعات دانشگاه بر این باورند که از آغاز تشکیل دانشگاه‌ها، ارتباط نزدیکی میان این نهاد و جامعه و مردم برقرار بود؛ اما بعدها فاصله‌ ایجاد شد و این یک موضوع جهانی است و فقط مربوط به کشور ما نیست.

او گفت: دانشگاه‌ها باید از خود بپرسند که آیا کمک و آورده‌ای برای محیط اطراف خود داشته‌اند؟

وی با بیان اینکه دانشگاه کردستان مسؤولیت اجتماعی خود را تا حدودی ایفا کرده است، تاکید کرد: دانشگاه کردستان پیشران توسعه استان است و با توجه به حضور اساتید برجسته در این دانشگاه و جایگاه بالایی که در رتبه‌بندی‌های جهانی و کشوری دارد، انتظار می‌رود از فرصت‌ها استفاده و فراتر از شاخص‌های علمی، پژوهشی و فناوری وارد عرصه شود و مسؤولیت اجتماعی خود را ادا کند.

او کردستان را یکی از مرزبانان هویتی ایران دانست و گفت: دانشگاه کردستان باید ظرفیت‌های عظیم را شناسایی و جهت‌دهی کند و این مستلزم هم‌افزایی تمام عناصر و اجزای زیست‌بوم اعم از اساتید، دانشجویان و یاوران علمی است.

کلانتری بیان کرد: شأن اساتید فراتر از انتقال‌دهنده صرف معلومات است و باید دانشجویان را به تلاش، پویایی، بهزیستی و مدارا تشویق کنند و مسیر زندگی را به آنها نشان دهند.

وی بر لزوم احیای شأن استادی در همه ابعاد آن تاکید کرد و افزود: اساتید با توجه به مسؤولیتی که دارند، آگاهانه به مسؤولیت خود عمل کنند و مهمترین نقش آنها امیدآفرینی و صورت‌بندی افق‌های روشن است، افق‌هایی که توسط جوانان همین مرز و بوم محقق خواهد شد.

در ادامە این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه کردستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بە مدت دو سال امضا شد. هدف از امضای این تفاهم‌نامه، توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، بهره‌مند شدن دو طرف از امکانات، از جمله فضای فیزیکی و تحقیقاتی و برگزاری مشترک سمینار، جشنواره، همایش و میزگرد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha