• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402121208120
  • خبرنگار : 50160

/برای وطن/

اعلام آخرین نتایج انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در استان زنجان

اعلام آخرین نتایج انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری با کسب ۱۹۳ هزار و ۷۲۲ رای و ۶۵.۸۸ درصد آرا توانست از استان زنجان به مجلس خبرگان رهبری راه یابند. 

ابوالفضل رفیعی امروز (شنبه ۱۲ اسفندماه) در ستاد انتخابات استان زنجان در نشست خبری، اظهار کرد: اظهار کرد: همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل نوری دیگر کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با ۱۰۰ هزار ۳۴۴ رای و کسب ۳۴.۱۲ درصد آرا نفر دوم شد و از ورود به مجلس خبرگان بازماند.

وی به آخرین نتایج شمارش آرا ماخوذه در حوزه‌های انتخابیه استان نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه منصور علیمردانی با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آرا به عنوان منتخب مردم شناخته شد. سیدجمال طاهری نیز با ۲۰ هزار و ۴۵۷ رای در رده دوم قرار گرفت.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه ماه‌نشان و ایجرود نیز تکلیف آرا مشخص شد و سید جمال موسوی با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رای و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع ارا به‌عنوان منتخب مردم منطقه شناخته شد و نفر دوم امیر نظری با ۱۱ هزار ۹۴۴ رای و ۳۰ درصد آرا نفر دوم شد.

رفیعی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه خدابنده هیچ‌کدام از کاندیداها واجد رای برای راه‌یابی به مجلس نشدند،  گفت: دو نفر از کاندیداها بالاترین رای را کسب کردند و وارد مرحله دوم شدند که سعید رفیعی ۱۶ و ۹۴۹ رای و کسب ۱۸.۲۶ درصد آرا و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رای و ۱۵.۵۸ درصد آرا به مرحله دوم راه یافتند.

وی یادآور شد: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم هنوز تعدادی از صندوق‌ها نهایی نشده است ولی تا این لحظه مصطفی طاهری با کسب ۴۴ هزار و ۹۲۶ رای و کسب ۲۷.۲۵ درصد آرا به عنوان منتخب به مجلس راه یافتند و نفر دوم چون موفق به کسب آرا لازم نشدند دو نفر وارد مرحله دوم شد که نبی‌اله محمدی ۲۶ هزار و ۷۸ رای و ۱۵.۸۲ و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رای به مرحله دوم راه یافتند.

رفیعی خاطرنشان کرد: همه نتایج جزیی نیز سایر کاندیداها توسط فرمانداری‌ها در قالب آگهی منتشر خواهد شد. دور دوم نیز یک ماه بعد از تایید نتایج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha