• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402111108532
  • خبرنگار : 50026

مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری:

۲۵ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار شد

۲۵ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: در دو سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان کشور داده‌ایم که ۷۹ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مهدی خالقی امروز (چهارشنبه، ۱۱ بهمن ماه) در ستاد اقتصاد دانش‌بنیان خراسان جنوبی، با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۳۸۹ تصویب شد و سال گذشته قانون خوب حمایت از جهش تولید دانش‌بنیان را داشتیم، ادامه داد: تسهیلات مالی ۱۰۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیارد تومان به‌صورت چهار درصد و قرض‌الحسنه، ورود به بازار، سرمایه در گردش و ... را ما در صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌دهیم.

او اظهار کرد: در دو سال گذشته، بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است. 

وی بیان کرد: ضریب نفوذ خدمات صندوق در راستای توسعه متوازن اقتصاد دانش‌بنیان در خراسان جنوبی ۶۷ درصد است و ۲۱ میلیارد تومان در استان خدمات اعتباری دادیم.

او با اشاره به وجود ۵۸ شرکت دانش‌بنیان در خراسان جنوبی و ۹۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات، ضمانت‌نامه و توانمندسازی را مصوب کرده‌اند. نیاز است شرکت‌های دانش‌بنیان استان را تقویت و افزایش دهیم تا اقتصاد دانش‌بنیان رشد کند.

خالقی ادامه داد: حدود دو هفته آینده، تیم ارزیابی صندوق شکوفایی و نوآوری در استان مستقر خواهد شد تا تخصیص اعتبارات برای هر شرکت دانش‌بنیان سرعت بگیرد. 

وی افزود: سرمایه صندوق شکوفایی استان خراسان جنوبی ۳۰ میلیارد تومان است که با وجود ظرفیت‌های معدنی، رقم کمی است. بنابراین پیشنهاد می‌شود این سرمایه با کمک استانداری به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد تا صندوق به سودآوری برسد و همه منتفع شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha