• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402103021477
  • منبع : نمایندگی مازندران

​ سرپرست معاونت سیاسی استاندار مازندران:

یادگیری دانش‌آموزان باید به کسب مهارت ختم شود

یادگیری دانش‌آموزان باید به کسب مهارت ختم شود

ایسنا/مازندران سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه آموزش یک مسیر و فرآیند است که باید به‌درستی طی شود تا تربیت انجام شود، گفت: تحقق تربیت متربی نیز در گرو یادگیری است. یادگیری هم در زندگی دانش‌آموزان باید به کسب مهارت ختم شود.

قاسم عزیززاده گرجی امروز (۳۰ دی ماه) در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه با ایجاد شوراهای آموزش و پرورش تلاش شده است، مشکلات و مسائل آموزش و پرورش به واسطه این شورا حل شود، اظهار کرد: باید برای کسب توفیق در دستگاه تعلیم و تربیت به فهم مشترک برسیم.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه راه فعالیت در سنگر تعلیم و تربیت است، تحقق بند بند این سند باید مورد توجه همه باشد.

وی در بیان مفهوم تحول، به گرایش مستمر به بهتر شدن، اتکا نکردن به داشته‌های موجود، تغییر نقاط ضعف به نقاط قوت، میل به شتاب گرفتن، سرعت داشتن و جهش هنگام حرکت و برنامه‌ریزی و مدیریت کارآمد اشاره و بیان کرد: در مسیر تحول باید پشتوانه اندیشه‌ای و فکر و خرد داشته باشیم.

یادگیری دانش‌آموزان باید به کسب مهارت ختم شود

عزیززاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی، مدیریت کارآمد و برخورداری از اندیشه تحولی از ملزومات تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: انسان (دانش‌آموز) موضوع مهم در آموزش وپرورش است، برای تحول انسان باید تعریف درستی از آن داشته باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی - امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه توصیف انسان به منزله سنگ بناست، اگر این مقوله را کج بگذاریم به مقصد مطلبو نخواهد رسید، ادامه داد: نقطه کانونی آموزش و پرورش کلاس درس است و آماده‌سازی این کلاس پیش‌نیاز چهره به چهره شدن معلم و دانش‌آموز است. تصمیم‌های شورای آموزش و پرورش باید به تامین کلاس درس در این خطه از شمال کشور ختم شود.

یادگیری دانش‌آموزان باید به کسب مهارت ختم شود

وی بر نقش یادگیری بعد از آموزش و فراهم کردن زمینه آن در زندگی دانش‌آموزان و تبدیل آن به مهارت تاکید و اظهار کرد: تربیت همه‌جانبه باید براساس آموزه‌های دینی، سند تحول، اعتقاد قلبی و فهم درست و رشد متوازن در نظام آموزش و پرورش باشد.

یادگیری دانش‌آموزان باید به کسب مهارت ختم شود

او افزود: کمیسیون‌های محلی یا مراکز پژوهشی محلی می‌توانند در راستای کمک به شورای آموزش و پرورش با همان ظرفیت‌های قانونی، چارت را آماده کنند و در اختیار شورای آموزش و پرورش قرار دهند تا تصمیم‌هایی به نفع آموزش و پرورش، دانش‌آموز، معلم و نظام جمهوری اسلامی گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha