• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402103021236
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اعلام کرد

لزوم تحقیق و پژوهش در بخش کشاورزی اردبیل/ کشور در محاصره تکنولوژیک قرار دارد

لزوم تحقیق و پژوهش در بخش کشاورزی اردبیل/ کشور در محاصره تکنولوژیک قرار دارد

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اذعان بر اینکه امر تحقیق و پژوهش در بخش کشاورزی استان اردبیل حائز اهمیت است، گفت: کشور در محاصره تکنولوژیک قرار دارد و فعالیت روزافزون در این زمینه برای کشور حیاتی است.

حجت الاسلام سیدحسن عاملی ۳۰ دی در مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی استان اردبیل تحقیق و پژوهش را برای بخش کشاورزی استان اردبیل لازم دانست و افزود: با دستیابی به علم و راه اندازی مراکز تحقیقاتی کارها را در بخش کشاورزی استان پیش ببرید.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در روزگار امروزی تأمین امنیت غذایی سخت شده است و باید ایده تبدیل علم به ثروت را جدی گرفت و آخرین تحولات علمی در تولید بذور کشاورزی را پیگیر شد.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: بیشترین درآمد در بخش کشاورزی، آخرین حلقه تولید است و نباید محصول بدلیل نبود صنایع بسته بندی و تبدیلی از استان خارج شود.

عاملی بیان کرد: بیشترین درآمد در همان صنایع تولیدی و بسته بندی و تبدیلی است و انتظار میرود در این زمینه اقدامات مؤثر در بخش کشاورزی استان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: صرفه جویی آب در بخش کشاورزی استان نیز باید در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی استان باشد و دیگر نباید شاهد آبیاری به روش غرق آبی باشیم.

امام جمعه اردبیل با گلایه از اینکه در دولت گذشته طرح اجبار برای جمع آوری آبیاری غرق آبی جدی گرفته نشد. گفت: متأسفانه حتی در بنگاههای کشاورزی دولتی استان نیز شاده این رو.ش سنتی آبیاری هستیم.

عاملی حفظ منابع طبیعی و ملی را دارای اهمیت ورزافزون برشمرد و از مدیران جهاد کشاورزی استان اردبیل خواست در مقابل هرگونه تغییر کاربری فاقد مجوز ایستادگی نماید.

نماینده ولی فقیه در اردبیل همچنین در بخش کشاورزی استان جهاد تبیین را مناسب توصیف نکرد و افزود: باید تلاش و پیشرفتها در این زمینه تبیین شود و مردم شاهد رشد و توسعه کشاورزی استان اردبیل باشند.

وی بیان کرد: محاصره تکنولوژیکی کشور بدترین نوع محاصره است و دستیابی به علم در زمینه های مختلف در سطح کشور میتواند این محاصره را بشکند.

عاملی اضافه کرد: دامداری استان در سال های گذشته تدبیر لازم انجام نشد و باید در این زمینه تولید علوفه با روش های علمی و بذور پیشرفته حاصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha