سرهنگ ابوالفضل قلیپور اظهار کرد: سامانه پلیسی ۱۱۰ بهعنوان پل ارتباطی مردم با پلیس در هر لحظه از شبانهروز آماده ارائه خدمات پلیسی به شهروندان در ابعاد مختلف است.
وی افزود: از آنجا که در بروز حوادث یا جرائم در مواقع حساس و ضروری راحتترین راه دسترسی شهروندان به پلیس، شماره تلفن ۱۱۰ است، این سامانه در استان با ۱۰ خط فعال بهصورت شبانهروزی در اختیار شهروندان قرار گرفته و مردم استان قزوین میتوانند بهصورت شبانهروزی با این سامانه ارتباط برقرار کنند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه فلسفه راهاندازی سامانه پلیسی ۱۱۰ تحقق شعار پلیس پاسخگو است، عنوان کرد: از دستاوردهای مهم این سیستم میتوان به ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق شهروندان، خدماترسانی عمومی با تأکید بر سرعت و احترام به حقوق شهروندان و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفهای و نظاممند اشاره کرد.
قلیپور بیان کرد: از شهروندان گرامی درخواست داریم هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمتها، نزاع و درگیریهای جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به سامانه ۱۱۰ اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن، با حضور در محل حادثه بتواند اقدامات قانونی متناسب با موضوع را انجام دهد.
بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، وی در ادامه با اشاره به فراوانی تماس شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ خاطرنشان کرد: در سال جاری از ابتدا تا انتهای پاییز بیش از ۲۰۷ هزار تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد ۷۱ هزار تماس منجر به حضور و عملیات پلیسی شده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین با تأکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرائم تصریح کرد: از یکسو حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سوی دیگر مردم نیز پلیس را ملجأ و پناهگاه امنی برای حل مشکلات خود میدانند که آماده پاسخگویی به مطالبات و خواستههای به حق آنان در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی و اجتماعی است.
انتهای پیام
نظرات