• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402101913372
  • خبرنگار : 50646

هجوم سودجویان به سپیدرود/ ضرورت تشکیل کارگروه صیانت از انفال

هجوم سودجویان به سپیدرود/ ضرورت تشکیل کارگروه صیانت از انفال

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با تاکید بر اینکه با توجه به وسعت زیاد بستر رودخانه و گشت‌های مداوم یگان حفاظت شهرستان متأسفانه همچنان رودخانه سپیدرود مورد هجوم سودجویان برداشت غیرمجاز شن و ماسه بوده است، خاطرنشان کرد: با همه این شرایط نیازمند تشکیل کارگروه صیانت از انفال و عزم جدی دستگاه‌های متولی برای پایش این مناطق و حریم آن در این حوضه هستیم.

محمدتقی تقی‌زاده شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر برخورد با متخلفان برداشت غیر مجاز شن و ماسه در رودخانه سپیدرود، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰۰ تن شن و ماسه کشف و ادوات آنان توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت شهرستان رشت از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور جلوگیری و برخورد با متخلفین برداشت غیر مجاز شن و ماسه با جدیت در حوضه رودخانه سپیدرود حضور داشته است، افزود: تلاش‌های مستمر آنها در پایش بیش از ۴۰ کیلومتر بستر و حریم رودخانه، منجر به توقیف ۱۵ دستگاه نیسان کمپرسی، پنج دستگاه تراکتور و ۱۹ دستگاه کامیون کمپرسی، توقف عملیات چهار واحد کارگاه تولید شن و ماسه شد و در مجموع نزدیک به ۱۵۰۰ تن مخلوط رودخانه‌ای از متخلفین کشف و توقیف شد و متخلفان نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: در این راستا به لحاظ تسریع در امر رسیدگی و بازدارندگی احکام صادره جلسه‌های متعدد و موثر با رئیس دادگستری سنگر، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب سنگر، رئیس دادگاه شعبه تخصصی محیط زیست، فرمانده انتظامی بخش سنگر و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بحرانی برگزار شد تا عملکرد این اداره در مواجهه با متخلفان تاثیر بازدارندگی داشته باشد. 

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه با توجه به وسعت زیاد بستر رودخانه و گشت‌های مداوم یگان حفاظت شهرستان متأسفانه همچنان رودخانه سپیدرود مورد هجوم سودجویان برداشت غیر مجاز شن و ماسه است، خاطرنشان کرد: با همه این شرایط نیازمند تشکیل کارگروه صیانت از انفال و عزم جدی دستگاه‌های متولی برای پایش این مناطق و حریم آن در این حوضه هستیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۲۱:۲۳

سلام شب بخبرجناب مدیرکل محیط زیست برادرمن باچهارتاتراکتورمیاخاورنمیشه هم چین ضربه ای به رودخانه زد مجورغیراصولی دادان برداشت بیش ازحدمجازتشربیارپشت صدسنگرببین جنددسگاه بلدزرولودرتوی رودخانه هستن بببن چندمتربرداشت مکنن تاشعاع ۵۰۰متردرختان خشک شدن علت برداشت غیراصولی هست سطح اب رودخانه رفته پاین بلدزرتومعدن کارداره میکنه دیده نمیشه خوب ارتفاع دسگاه بالای ۲مترهست توراخدابدادرودخانه برسید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۱۰:۵۹

دقیقاً درست می‌فرماید معدن برداشت غیر اصولی ومجوز های بیخود وگرنه 4تا محلی که با بیل ماشین خودش به سختی پر می‌کنه چه گناهی کردن اوناهم حق آب گل دارن.....

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۰۸:۵۲

برداشت کاملا مجاز معدن شن و ماسه کوزان و در کنار آنها برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه پسیخان باعث پایین رفتن سطح آب رودخانه به بیش از 2 متر از سال ٨٠ تا الآن شده. باور نمی‌کنید تشریف بیاریدببینید. متولد۶۵ هستم و از ۵ سالگی در این رودخانه شنا میکردیم.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۱۰:۲۴

بعضی اززمانهایی هم که ازاین مسیرترددمیکردیم متوجه برداشت شن بطورگسترده توسط ماشین آلات بودیم