• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070705590
  • خبرنگار : 50042

گیلان؛ میزبان همایش ملی نغمه سرایان و مولودی خوانان اهل سنت

گیلان؛ میزبان همایش ملی نغمه سرایان و مولودی خوانان اهل سنت

ایسنا/گیلان جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار از برگزاری ششمین دوره همایش ملی نغمه سرایان و مولودی خوانان اهل سنت در این استان خبر داد و گفت: این همایش از ۱۰ لغایت ۱۳ مهرماه به میزبانی گیلان برگزار می شود.

سرهنگ عباس حسینی امروز، ۷ مهرماه در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از برگزاری همایش ملی نغمه سرایان و مولودی خوانان اهل سنت در این استان خبر داد و اظهار کرد: ششمین دوره این همایش از ۱۰ لغایت ۱۳ مهرماه به میزبانی گیلان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را حفظ و تقویت وحدت بین مسلمانان به ویژه اهل سنت و تشیع دانست و افزود: تاکنون همایش نغمه‌سرایان اهل سنت در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، هرمزگان و دو بار نیز در کردستان برگزار شده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار با بیان اینکه پیام اصلی اسلام، امنیت، برادری و وحدت است، گفت: وحشی گری و گستاخی اسرائیل در حملات پی در پی به فلسطین و لبنان ناشی از عدم اتحاد کشورهای منطقه است، اگر وحدت و اتحاد بین کشورهای منطقه وجود داشت رژیم منحوس صهیونیستی جرات این حجم از جنایت و وحشی‌گری علیه مسلمانان را پیدا نمی‌کرد و مردم بی‌گناه را به خاک و خون نمی‌کشید.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه خوشبختانه در ایران شاهد اتحاد، هماهنگی، انسجام و وحدت اهل تسنن و شیعه هستیم، تصریح کرد: وحدت، مهم‌ترین عامل بقای یک جامعه است و اگر وحدت در جامعه نباشد آن جامعه سامان نمی‌یابد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه همایش نغمه‌سرایان اهل سنت در مجتمع شهید مطهری انزلی، افزود: در این مراسم که با حضور سردار معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج برگزار می شود، حدود ۱۵۰ مهمان از استان‌های سیستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، هرمزگان،‌ کردستان، کرمانشاه خواهیم داشت.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار با بیان اینکه سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج سخنران مراسم اختتامیه همایش نغمه‌سریان اهل سنت در گیلان است، گفت: برنامه‌های متنوعی برای این همایش پیش‌بینی شده که طی سه روز اجرا می شود که تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت و تشیع در مراسم افتتاحیه و اختتامیه از جمله این برنامه هاست.

علی نصیبی، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان نیز در ادامه اظهار کرد: در این همایش، نغمه‌سرایان با سازهای سنتی و زبان محلی و متناسب با فرهنگ بومی منطقه خود در مدح حضرت رسول اکرم(ص) مدیحه‌سرایی می کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله گروهی از مداحان تالش و رضوانشهر برای شرکت در این همایش ملی اعزام می‌شدند، گفت: مداحان ستایشگران راستین مکتب حسینی هستند، انعکاس خبری و رسانه ای این همایش حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha