• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402101006532
  • خبرنگار : 50214

مشارکت تاکنون ۴۲ درصدی یزدها در پویش ملی سلامت/۵ روز تا پایان زمان غربالگری

مشارکت تاکنون ۴۲ درصدی یزدها در پویش ملی سلامت/۵ روز تا پایان زمان غربالگری

ایسنا/یزد رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت استان یزد با اشاره به مشارکت ۴۲ درصدی یزدیها در پویش ملی سلامت و باقیماندن تنها پنج روز به پایان زمان این پویش، از مردم خواست در فرصت باقیمانده با مراجعه به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت از این طرح غربالگری به طور رایگان بهره‌مند شوند.

دکتر «محمدعلی اوزی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به مهلت باقیمانده تا پایان زمان اجرای «پویش ملی سلامت» که همزمان در سراسر کشور از ۲۰ آبان آغاز و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت، گفت: از ابتدای غربالگری تا روز گذشته نهم دیماه جمعاً ۳۵۲ هزار و ۸۷۰ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان یزد با مراجعه به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت نسبت به غربالگری فشار خون بالا و دیابت اقدام کرده‎اند.

وی این میزان مشارکت در حالی که تنها پنج روز دیگر به اتمام زمان اجرای این پویش باقیمانده است را قریب به ۴۲ درصد جمعیت هدف این طرح در استان که حدود ۸۵۰ هزار نفر را شامل می‌شوند، ذکر کرد.

دکتر اوزی‌نژاد میزان این مشارکت را در مناطق روستایی استان حدود ۹۸ درصد و در مناطق شهری ۳۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به این که بیماری‌های مزمن فشار خون بالا و دیابت دارای شروع خاموشی هستند و از طرفی استان یزد در این بیماریها دارای شیوع بالایی در کشور است به طوری که در فشار خون بالا رتبه‌ دوم و در دیابت نیز جایگاه اول تا چهارم را دارد، توصیه می‌شود افراد بالای ۱۸ سال استان فرصت باقیمانده را غنیمت شمارند و با مراجعه به نزدیکترین مرکز جامع سلامت، به طور رایگان در این غربالگری مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر این که بسیاری از افراد از ابتلای خود به این بیماریها بی اطلاع هستند در حالی که درمان به موقع می‌تواند درمان را تسریع و مانع پیشگیری از عوارض این بیماریها شود، اذعان کرد: تاکنون ۳۹۲۳ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۳۵۹۳ نفر با احتمالی ابتلا به دیابت در جریان غربالگری شناسایی شده‌اند.

به گفته این مسئول، طی ۲۴ ساعت گذشته نیز در استان ۱۴ هزار و ۴۲۷ نفر مورد غربالگری قرار گرفته‎اند که این تعداد ۳۲۶ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۱۰۲ نفر نیز با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha