• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403040503006
  • خبرنگار : 50463

از تنور داغ انتخابات در یزد چه خبر؟

از تنور داغ انتخابات در یزد چه خبر؟

ایسنا/یزد هرچقدر تاریخ به هشتم تیرماه نزدیک‌تر می‌شود، تنور انتخابات با افزایش تبلیغات نامزدها و برگزاری میتینگ های مختلف انتخاباتی در استان یزد داغ تر می‌شود.

فرایند تبلیغات و آغاز به کار ستادهای مختلف نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روزهای اخیر حال و هوای این عرصه مهم سیاسی را به سمت تحرک بیشتری سوق داده است.

برگزاری میزگردهای انتخاباتی بین جریان های مختلف و تربیون های آزاد دانشجویی در استان یزد، تا حدی در افزایش شور حضور در این رویداد سیاسی بین اقشار مختلف مردم استان افزوده که نقل سخن ها در محافل و مجلس طی این روزها، عمدتا موضوع انتخابات است.

برپایی تریبون آزاد دانشجویی از سوی بسیج دانشجویی استان در بوستان های سطح شهر و حضور مردم به ویژه نسل جوان که سعی دارند انتظارات خود را از این طریق به گوش نامزدهای انتخاباتی برساند، قابل توجه است.

در فضای شهری و میدانی استان نیز آنچه دیده می شود، راه اندازی ستاد انتخاباتی، نصب پوسترهای بزرگ رنگارنگ از نامزدها و تبلیغات در مکان‌های ایجاد شده توسط شهرداری یزد است.

شهرداری یزد برای تبلیغات این انتخابات ۱۷۰ سازه با هدف حفظ سیما و منظر شهری و جلوگیری از مخدوش شدن بصری دیوارها، امکانات و زیرساخت‌های شهری نصب کرده تا تبلیغات در این مکان‌ها انجام شود.

ناگفته نماند که در شبکه‌های مختلف اجتماعی، شور و حال انتخابات پررنگ‌تر است و جریان‌ها، احزاب و هواداران کاندیداها در این شبکه‌ها در تلاشند با معرفی نقاط مثبت نامزد مورد اعتماد خود، مخاطبان بیشتری را برای رأی دادن تشویق کنند.

بازه زمانی تبلیغاتی نامزدها ۲۴ ساعت قبل ‌از روز اخذ رأی یعنی تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و تبلیغات نامزدها به ‌صورت مجازی، حقیقی و تلویزیونی پس از این زمان متوقف خواهد شد.

معرفی روسای ستادهای انتخاباتی در استان

«مسعود پزشکیان»، «مصطفی پورمحمدی»، «سعید جلیلی»، «علیرضا زاکانی»، «سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی» و «محمدباقر قالیباف» در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

همزمان با آغاز مهلت تبلیغات، ستادهای انتخاباتی نیز در استان‌های مختلف کشور برپا و مسئولان این ستادها مشخص شده‌اند، در استان یزد نیز طرفداران برخی کاندیداها با تشکیل ستادهای مردمی به صورت منسجم در حال فعالیت هستند و اکثر این ستادها در چند روز اخیر با معرفی رؤسا کار خود را به صورت گسترده و پر جوش در اقصی نقاط شهر یزد و استان آغاز کرده‌اند.

پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری مسئول ستادهای خود را در استان معرفی کرده اند و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند؛ بر همین اساس «محمدعلی طالبی» به عنوان رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان و «محسن ابوترابی» نیز به عنوان رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی معرفی شده اند.

همچنین «حسین حداد محمدآبادی» به عنوان مسئول هماهنگی ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی، «محمدحسین فلاح» به عنوان رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی محمد باقر قالیباف و «امین قرنی یزدی» در حکمی از سوی رییس ستاد مرکزی سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به عنوان رییس ستاد این نامزد در استان یزد معرفی شده اند.

برپایی ستادهای امور بانوان

امسال همچنین ستادهای امور بانوان برخی از نامزدها نیز در استان یزد راه‌اندازی شده است و این ستادها هم فعالیت‌های قابل توجهی را برای تبلیغ و معرفی کاندیداها آغاز کرده‌اند.

همچنین برخی نامزدهای ریاست جمهوری دوره چهاردهم در شهرستان های استان یزد نیز ستاد انتخاباتی خود را راه اندازی کردند تا تب و تاب انتخاباتی در استان دو چندان شود، به نظر می‌آید که در چند روز آتی رقابت‌ نامزدها با شدت بیشتری در استان یزد پیگیری شود.

آمادگی استان یزد برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور

دبیر ستاد انتخابات استان یزد از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات در روز هشتم تیرماه خبر داده و گفته است؛ ستاد انتخابات استان یزد ۸۷۰ شعبه اخذ رای شامل ۶۳۹ شعبه شهری و ۲۳۱ شعبه روستایی در ۱۲ شهرستان و ۱۳ بخش مستقل این استان جهت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تدارک دیده است.

«سعید رستگاری» در همین رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: به رغم چند روز فرصت باقیمانده تا برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم و آغاز شمارش معکوس تا وقوع این حماسه، تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در ۱۲ شهرستان و ۱۳ بخش مستقل در استان یزد اندیشیده شده است.

وی افزود: کمیته‌های ستاد انتخابات در استان فعال هستند و ماموریت‌های پشتیبانی، زیرساختی، فناوری و هماهنگی و غیره را پیگیری می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان افزود: مردم عزیز کشورمان می‎توانند با دو مدرک هویتی تعیین شده برای این دوره از انتخابات یعنی کارت ملی یا شناسنامه، برای رای دادن در پای صندوقهای اخذ رای حاضر شوند.

به گزارش ایسنا، ستاد انتخابات کشور در پی شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و بر اساس اصل یکصدوسی‌ویکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برگزار می‌کند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha