• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402101006435
  • خبرنگار : 50214

نصب و ساماندهی بیش از ۲۲ هزار تابلوی اخطاری و انتظامی در راه‌های یزد

نصب و ساماندهی بیش از ۲۲ هزار تابلوی اخطاری و انتظامی در راه‌های یزد

ایسنا/یزد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد از افزایش ۷۵ درصدی نصب و ساماندهی تابلوهای اخطاری و انتظامی در راه‌های این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۲ هزار و ۳۵۰ مورد نصب و ساماندهی تابلوی انتظامی و اخطاری در سطح راه‌های استان انجام شده است.

سید حسین محمدی با بیان این که حفظ و نگهداری از راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای است، تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب، این اداره کل با بکارگیری تمامی توان، تجهیزات و امکانات خود توانسته است گام‌های ارزنده‌ای را در جهت ایمن‌سازی راه و حریم آن، کاهش تصادفات، رفع نقاط حادثه‌خیز و روان‌سازی ترافیک بردارد.

وی خاطرنشان کرد: نصب و ساماندهی تابلوهای انتظامی و اخطاری با هدف ارتقاء ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش میزان تصادفات جاده‌ای، از جمله اقدامات معاونت راهداری است که این اداره کل در ۹ ماهه سال جاری ۲۲ هزار و ۳۵۰ مورد نصب و ساماندهی این تابلوها را به سرانجام رسانده است.

وی با اشاره به نصب و ساماندهی ۱۲ هزار و ۷۶۸ مورد تابلوهای انتظامی و اخطاری در مدت مشابه سال گذشته، از رشد ۷۵ درصدی در این حوزه خبر داد و این اقدام را گامی مؤثر در اطلاع رسانی به رانندگان جهت رعایت احتیاط لازم و حفظ جان آنها دانست.

این مسئول یادآور شد: تابلوهای اخطاری یا هشدار دهنده به شکل مثلث با زمینه سفید و با نوار حاشیه قرمز رنگ طراحی می‌شوند و در واقع نوعی خطر را هشدار می‌دهند. تابلوهای انتظامی نیز قوانین و مقررات تردد را بیان داشته و جنبه‌ی اجباری دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری یزد، محمدی از دیگر اقدامات در دستور کار اداره ایمنی راه و حریم را شامل روکش آسفالت، اجرای خط‌کشی، نصب تابلوها و علائم، پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌ها، شستشو و ترمیم تابلوها، نصب انواع حفاظ، نیوجرسی و گاردریل، ایمن‌سازی سرعت کاه‌ها و در مجموع کلیه عملیات مربوط به افزایش ایمنی راه‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha