• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402100905613
  • خبرنگار : 50660

دستیار استاندار چهارمحال و بختیاری در امور مردمی سازی دولت:

در هر حوزه‌ای که امکان نقش‌آفرینی مردم وجود دارد باید کار را به مردم سپرد

در هر حوزه‌ای که امکان نقش‌آفرینی مردم وجود دارد باید کار را به مردم سپرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دستیار استاندار چهارمحال و بختیاری در امور مردمی سازی دولت گفت: در هر حوزه‌ای که امکان نقش‌آفرینی مردم وجود دارد باید کار را به مردم سپرد، دولت تصدی‌گری نکرده، تسهیلگر باشد و پشتیبانی کند.

جمال خدابخشی در گفت و گو با ایسنا با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اصل پیروزی انقلاب اسلامی در خردادماه سال ۹۶، اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند «اسباب ظاهری این پیروزی عبارت بود از اینکه امام توانست جامعه کشور و همه آحاد مردم و به خصوص جوان‌ها را وارد صحنه کند»، عبارت «همه آحاد مردم» بسیار مهم و مورد تاکید است.

وی با تاکید بر اینکه مردم در تمام مراحل شکوفایی و دستیابی به تمدن نقش‌آفرینی می‌کنند، افزود: در انقلاب اسلامی حضور مردم تنها به پیروزی انقلاب ختم نمی‌شد بلکه مردم بودند که در تشکیل نظام جدید هم نقش‌آفرینی کردند.

خدابخشی با بیان اینکه دولتی اسلامی است که قادر باشد الگوی حکمرانی متناسب با حاکمیت اسلامی و مبتنی بر نظریه جمهوری اسلامی را محقق سازد، گفت: دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی و با هدف مشارکت و به میدان آوردن مردم برای اجرای حکمرانی مردم بر سر کار آمد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت و حضور مردم در چهار ساحت تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت است، تاکید کرد: در هر حوزه‌ای که امکان نقش‌آفرینی مردم وجود دارد باید کار را به مردم سپرد، دولت تصدی‌گری نکرده، تسهیلگر باشد و پشتیبانی کند. برای تحقق این امر مسئولان باید اعتقاد ویژه به اهمیت نقش مردم و حضور مردم برای انجام امور داشته باشند.

دستیار استاندار چهارمحال و بختیاری در امور مردمی‌سازی دولت گفت: برای تسریع در پیاده‌سازی این امر در وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها سعی بر منصوب کردن دستیاران مسئولان مربوطه در امور مردمی‌سازی دولت شده است.

وی شناسایی سرحلقه‌های میانی و اشراف کلی بر توانمندی و ظرفیت‌های ذیل حلقه‌های میانی، بسترسازی و پیگیری گفتمان‌سازی میان مسئولان برای استفاده از ظرفیت‌های گسترده مردمی با ایجاد ساز و کارهای مناسب اقتضایی، پیگیری ایجاد ساز و کار مناسب و زمینه‌سازی برای تعامل موثر میان نخبگان مردمی و دولت برای تصمیم‌سازی در سطوح مختلف، شناسایی و احصای مسائل قابل حل توسط ظرفیت‌های مردمی و هماهنگی با دولت برای واگذاری از مسیر حلقه‌های میانی را از جمله مهم‌ترین وظایف دستیاران مسئولان در امور مردمی‌سازی دولت برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha