• جمعه / ۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402100100195
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

امام جمعه تبریز:

هک سامانه سوخت، اقدام استیصالی دشمن بوده که به امنیت کشور ضربه نمی‌زند

هک سامانه سوخت، اقدام استیصالی دشمن بوده که به امنیت کشور ضربه نمی‌زند

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به جریان هک اخیر سامانه سوخت در کشور، گفت: این اقدام، استیصالی و از روی درماندگی دشمن بوده که به اقتدار و امنیت کشور ضربه و خدشه‌ای وارد نمی‌کند. 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: دشمن بر روی مسائلی دست می‌گذارد که حس نارضایتی عمومی را تشدید کند و دست گذاشتن بر روی زیرساخت‌های مهمی چون جایگاه سوخت و تلاش برای اختلال در روند فعالیت آن به دلیل فراگیری گسترده‌ای که دارد نیز باعث می‌شود تا دامنه احساس نارضایتی عمومی تا حد زیادی بالا رود. 

به گزارش ایسنا، وی در خصوص انتخابات پیش رو نیز افزود: انسان‌ها ناگزیر مجبور به زندگی جمعی هستند و علاوه بر سرنوشت فردی، سرنوشت جمعی هم دارند که این سرنوشت به بهترین شکل در انتخابات رقم می‌خورد. انقلاب اسلامی نیز با ایده مردم‌ سالاری دینی در تدبیر امور زندگی جمعی، حضور مردم را فراهم کرده است. 

آل هاشم با تاکید بر این‌که عوامل مشارکت زا در انتخابات باید تقویت شود، اظهار کرد: باید از کارهایی که بر روی مشارکت تاثیر منفی می‌گذارد، اجتناب کرد و از سویی نیز افزایش مشارکت، تنها معطوف به یک مولفه نبوده و عوامل متعددی باید کنار هم قرار گیرد تا یک انتخابات حماسی شکل گیرد. شرکت گسترده در انتخابات، بستر را برای بهتر شدن سرنوشت جمعی فراهم می‌کند.

وی در خصوص آلودگی شهر تبریز نیز گفت: آلودگی هوا به عنوان یک داستان تکراری در تبریز بوده و این پدیده در ایام پاییز و زمستان یا افزایش آلاینده‌ها در این شهر، بیشتر می‌شود. امسال به مسئولان امر بابت فکر عاجل برای جلوگیری از آلودگی هوا تذکر دادم اما با وجود آن تذکرات، هنوز تبریز از آلودگی رنج می‌برد که باید در این باره فکر اساسی شود چرا که تعطیلی مدارس، کارساز نیست و این پاک کردن صورت مسئله و نه حل مسئله است. 

وی ادامه داد: منشا آلودگی هوا در تبریز مشخص بوده و باید بر روی رفع زمینه‌های آلودگی کار شود. مدیران نیز باید به مردم گزارش دهند که نسبت به سال گذشته در مورد کاهش آلودگی هوا چه اقداماتی کرده‌اند. 

امام جمعه تبریز در خصوص بودجه و برنامه ریزی در کشور نیز اظهار کرد: قانون بودجه، جامع‌ ترین سند درآمدی و هزینه‌ای یکساله کشور بوده که سال گذشته از همین تریبون و در مورد لایحه بودجه گفتم که هم دولت و هم نمایندگان مجلس باید بودجه را به نفع مردم تنظیم کنند تا معیشت مردم بهبود یابد. در سال‌های گذشته نیز شاهد بودیم که در بودجه‌ای که دولت‌ها می‌نوشتند، هزینه‌ها، قطعی اما درآمدها، غیرقطعی بودند و این موضوع به کسری بودجه منجر می‌شد و فشار این کار هم بر روی دوش مردم است. 

وی هم‌چنین با اشاره به دیدار هفته گذشته رئیس فدارسیون فوتبال با وی در تبریز اظهار کرد: در این دیدار که از آقای تاج، احیای تیم ماشین سازی و رعایت عدالت در بازی‌های تراکتور را مهم ترین مطالبه فوتبال دوستان نجیب تبریزی مطرح کرده بودم، مورد استقبال فوتبال دوستان قرار گرفته و بازتاب خوبی داشته است. از آنجا که هواداران فوتبال تبریز، همواره موجب افتخار شهر و کشور ما بودند از مسئولان ورزش به خصوص مدیرکل پرتلاش ورزش و جوانان آذربایجان‌ شرقی که خود در ایام قدیم و جوانانی بازیکن فوتبال بودند، می‌خواهم که در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تعویض یا ترمیم چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز همت کنند. 

وی اظهار کرد: امیدواریم با ترمیم و یا تعویض چمن فوتبال ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، تماشاگران فوتبال از دیدن بازی لذت‌ کافی را ببرند و بازیکنان هم استرس و نگرانی خرابی چمن را نداشته باشند و راحت بتوانند تا تکنیک سرمربی را در زمین پیدا کنند و تکنیک خود را در زمین به نمایش بگذارند، البته هواداران تراکتور و ماشین سازی تبریز نیز موضوعات و مشکلاتی را مطرح کرده و انتظار دارند که بنده این مشکلات را از طریق مسئولان پیگیری کنم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha