• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402092316942
  • خبرنگار : 50256

فرمانده سپاه عاشورا:

دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت، قله با عظمت فضایل ملت شریف آذربایجان است

دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت، قله با عظمت فضایل ملت شریف آذربایجان است

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده سپاه عاشورا گفت: دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت، قله با عظمت فضایل ملت شریف آذربایجان است.

سردار اصغر عباس‌قلیزاده پنجشنبه، ۲۳ آذرماه در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی که در محل سالن پورشریفی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: مردم غیرتمند تبریز و آذربایجان، ۱۰ هزار عَلَم ایثارگی برافراشته که دامنه اعتبار و افتخار این ملت را گسترده کرده و عزت این مردم را بالا برده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: معتقدیم که دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت، قله با عظمت فضایل ملت شریف آذربایجان است که در این کنگره نمی‌توان به آن دست یافت اما تمام همت دست اندرکاران این کنگره، ترویج معارف دفاع مقدس در بستر یک رویداد فرهنگی به نام کنگره ۱۰ هزار شهید استان بود.

وی تاکید کرد: تمرکز اصلی ما، توجه به مطالبات مقام معظم رهبری و سیاست گذاری بر اساس آن بود. دو مولفه ذکر و یاد و انتقال پیام نیز محور برنامه ریزی ما قرار گرفت و سعی کردیم تا در رویکرد نخست، فضای استان را با ذکر و یاد شهدای گرانقدر عطرآگین کرده و برنامه‌های مختلفی چون اجلاسیه و جشنواره برگزار کنیم.

عباس‌قلیزاده با اشاره به مشارکت مردم و دستگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌ها و تکریم شهدا، اظهار کرد: در این عرصه از زبان هنر و رسانه که بلیغ و رسا است، ده‌ها مستند، پوستر، نماهنگ و موسیقی، پادکست، موشن گرافی و بازی روی میزی تولید شد.

وی از تالیف چاپ و انتشار ۴۵ جلد کتاب جدید در راستای این کنگره خبر داد و گفت: تعداد ۵۰ جلد دیگر نیز در مرحله بازبینی است و پنج جلد کتاب نیز به زبان استانبولی و آذری ترجمه و انتشار یافت.

وی از راه اندازی پویش‌های مردمی، جشنواره تولیدات فضای مجازی، طراحی پوستر، برگزاری رویدادهای مختلف در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه علمیه خبر داد و گفت: در جمع‌های نخبگانی و علمی نیز موضوع کنگره در اولویت عملیات فرهنگی قرار گیرد.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: پروژه‌های محرومیت زدایی نیز در ذیل کنگره برگزار شد.

وی ‌اظهار امیدواری کرد که امیدواریم دبیرخانه این کنگره در تبریز راه اندازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha