• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402092215975
  • منبع : نمایندگی اردبیل

برای اولین بار در استان اردبیل؛

استنت گذاری معده در بیمار دچار انسداد معده

استنت گذاری معده در بیمار دچار انسداد معده

ایسنا/اردبیل برای اولین بار در استان اردبیل، در بیمار دچار انسداد خروجی معده پس از اقدام به دیلاتاسیون و جای گذاری استنت فلزی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل، بیمار پس از مدت ها قادر به خوردن و آشامیدن شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، بهنام ساجدی، فوق تخصص گوارش و کبد و عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار کرد: در موارد انسداد خروجی معده ناشی از بدخیمی یا زخم‌های خوش‌خیم یا سوختگی ناشی از مواد سوزاننده یا علل دیگر، ابتدا از درمان دارویی برای بیمار استفاده می‌کنیم که پیش از این در صورت عدم جواب به دارو، بیمار به جراحی ارجاع داده می‌شد، ولی در حال حاضر برای اولین بار در استان اردبیل از روش درمانی اندوسکوپیک به عنوان یک روش درمانی و حمایتی در این بیماران، قبل از جراحی استفاده می شود.

وی افزود: امروزه امکان انجام بالن دیلاتاسیون و همچنین گذاشتن استنت فلزی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل وجود دارد و می تواند از بسیاری از این اقدامات تهاجمی جراحی جلوگیری کرده و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران و کاهش رنج ناشی از سرطان یا علل دیگر در آنها گردد.

ساجدی با اشاره به انجام این پروسیجر در یک بیمار با انسداد خروجی معده گفت: چند روز قبل در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل، در بیماری که دارای انسداد خروجی معده به علت تهاجم تومور و غیر قابل جراحی بود و بیمار توانایی خوردن نداشت برای اولین بار در استان ابتدا اقدام به دیلاتاسیون با بالن و سپس جای گذاری استنت معده کردیم و با این کار بیمار قادر به خوردن و آشامیدن شد.

وی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اقدامات بسیار پیشرفته در سایر مسائل گوارش نیز باشیم و مردم عزیز در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار بگیرند که این کار باعث کاهش اعزام بیماران به مراکز درمانی خارج استان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha