• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402092115749
  • خبرنگار : 50176

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان خواستار شد:

پرهیز از دوباره‌کاری در راستای لرستان‌شناسی

پرهیز  از دوباره‌کاری در راستای لرستان‌شناسی

ایسنا/لرستان رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان گفت: با توجه به اهداف این دو مرکز در راستای لرستان شناسی می‌توان برنامه مدونی تهیه و تدوین کرد که با هم افزایی و انجام فعالیت‌های مشترک از موازی کاری و دوباره کاری پرهیز کنیم.

مجتبی رومانی امروز، ۲۱ آذر ماه، در اولین نشست روسای بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان و مرکز لرستان شناسی دانشگاه لرستان، ضمن خیر مقدم و قدردانی از تلاش‌های جناب دکتر نوری در حوزه لرستان شناسی و لرستان پژوهی در دانشگاه لرستان اظهار کرد: با توجه به اهداف این دو مرکز در راستای لرستان شناسی می‌توان برنامه مدونی تهیه و تدوین کرد که با هم افزایی و انجام فعالیت‌های مشترک از موازی کاری و دوباره کاری پرهیز کنیم.

وی افزود: بنیاد و مرکز لرستان شناسی می‌توانند با انجام پژوهش‌های کاربردی، لرستان دیروز را به لرستان امروز و فردا پیوند دهند و برای محققان و پژوهشگران استان کانون علمی باشند.

در ادامه این دیدار، علی نوری، رئیس مرکز لرستان پژوهی دانشگاه لرستان ضمن اظهار خرسندی از احیاء بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان، ادامه داد: مرکز لرستان پژوهی دانشگاه لرستان یک سال و اندی است که فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و طی این مدت چندین همایش در سطح ملی و استانی برگزار و چند جلد کتاب نیز چاپ کرده است.

وی نیز ضمن استقبال از تدوین برنامه‌های مشترک افزود: در حال حاضر این مراکز در استان به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند لذا لازم است با تلاش و همفکری، ضمن معرفی این دو مرکز به هم استانی‌ها از توان دستگاه‌های اجرایی استان جهت شناساندن ظرفیت‌های تاریخی، باستانی، طبیعی، اقلیمی و انسانی استان استفاده کنیم و در راستای انجام طرح‌های پژوهشی کاربردی و ضروری، گام‌های مؤثری برداریم.

در این نشست، تدوین اولویت‌ها و سپس انجام طرح‌های پژوهشی کاربردی در حوزه لرستان شناسی، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی و برگزاری نشست‌ها و همایش‌های ضروری، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha