• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402092014187
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

اصفهان جای عربده‌کشی و اراذل و اوباش نیست/دست چاقو و قمه به‌دستان باید شکسته شود

اصفهان جای عربده‌کشی و اراذل و اوباش نیست/دست چاقو و قمه به‌دستان باید شکسته شود

ایسنا/اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه فردی که چاقو و قمه به دست می‌گیرد و جان مردم را با عربده‌کشی به خطر می‌اندازد باید دست او شکسته شود، گفت: نیروی انتظامی اراذل و اوباش محلات مختلف را جمع و از آنها درخواست کرده یا خود را اصلاح کنند یا با آنها برخورد می‌شود، اصفهان جای عربده کشی نیست و از مردم درخواست داریم اگر چنین افرادی در محلات آنان وجود دارد به پلیس اطلاع دهند.

سردار حمید علینقیان‌پور، در نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت پایدار در جامعه اقدام مهمی است که با تلاش نیروی انتظامی حاصل می‌شود، اظهار ‌کرد: اواخر تابستان امسال گزارش آغاز طرح امنیت محله محور را اعلام کردیم، که تاکنون ۱۱۷۶ محله بزرگ در طرح امنیت محله محور شناسنامه‌دار شده است و بیش از  ۳۷۰۰ نفر از معتمدان محله که از طیف‌های مختلف جامعه با عوامل فراجا در ارتباط هستند.

وی افزود: در یک ماه گذشته در طرح امنیت محله محور ۲۸۴ نقطه آلوده از این نظر که پاتوق استعمال مواد مخدر، فروش مواد مخدر، مرکز فساد، محل تجمع اراذل و اوباش و خانه‌های مجردی سارقان برای تقسیم اموال مسروقه بوده است، را در سطح استان اصفهان شناسایی کردیم و در عملیات‌های برق‌آسا برخوردی قاطعانه با متخلفان و مخلان آسایش مردم داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام اینکه در آبان ماه امسال در اجرای طرح امنیت محله محور بیش از ۷۰۰ سارق، اراذل و اوباش و عربده‌کشان در این محلات دستگیر شدند، گفت: حدود ۶۰۲ مورد سرقت که در نقاط مختلف شهر انجام شده بود، در شناسایی مناطق آلوده، سارقان دستگیر شدند، همچنین ۵۷۸ قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر در این طرح دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری اراذل و اوباش شاخص و همچنین کشف سلاح و مهمات از متهمان متواری در یک ماه اخیر، توضیح داد: در هشت ماه اخیر نسبت به سال گذشته کاهش وقوع جرایم را شاهد بودیم اما در حوزه دستگیری ۳۰۰ درصد رشد داشتیم زیرا با کوچک‌ترین تحرکات برخورد می‌شود. اما اگر فردی چاقو و قمه به دست می‌گیرد و جان مردم را با عربده‌کشی به خطر می‌اندازد باید دست او شکسته شود.

علینقیان‌پور خبر داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ باند سرقت منزل، ۱۶ باند سرقت اماکن، ۱۳ باند سرقت خودرو، ۲۲ باند سرقت کابل و پنج باند سرقت مغازه شناسایی و ۴۱۵ محکوم متواری دستگیر شدند، همچنین ارزش ریالی اموال استرداد شده به مالباختگان بالغ بر ۹۶۰ میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه جرایم‌خشن ۲۴ درصد افزایش وقوع و کشف آن ۴۱ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: سرقت مسلحانه در هشت ماهه امسال روند کاهشی داشته است. ‌ جرایم جنایی و قتل ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، این در حالی است کشف و تشکیل پرونده‌های قتل ۱۱۷ درصد امسال افزایش داشته که مربوط به پرونده‌های قدیمی و قتل‌هایی است که طی سال‌های قبل اتفاق افتاده است که قاتلان و متهمان دستگیر شده و تحویل مراجع قضائی شدند و اکنون پرونده‌های قتل کشف نشده در فرماندهی انتظامی استان اصفهان کمتر از تعداد انگشتان یک دست است.

وی افزود: در یک سال گذشته چهار فقره پرونده پیچیده جنایی پیگیری شده که در یک مورد جسد مقتول درون کوره سوخته بوده و زیر نخاله‌ها دفن شده بود و با پیگیری پلیس این پرونده به جریان افتاد.

سردارعلینقیان پور، بیان کرد: حدود ۲۹۲ فقره پرونده مرتبط با مفاسد اقتصادی و شبکه‌های گسترده قاچاق در پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در آبان ماه امسال تشکیل شده است، در حوزه شناسایی و برخورد با جرایم اقتصادی افزایش صددرصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، در هشت ماه گذشته امسال تشکیل پرونده‌های تخلفات اقتصادی کلان و باندی ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ارزش ریالی این پرونده‌ها نیز ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طی آبان ماه امسال دو تن مواد مخدر در مرکز استان کشف و ضبط شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی در کنار برخوردهای قانونی با سودجویان، گسترش اقدامات آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است که طی آبان ماه امسال بالغ بر ۱۲۰۰ معتاد متجاهر در نقاط آلوده شناسایی شدند در این راستا ماه ۵۷ دوره آموزشی و ۱۷۳ مورد کلاس آگاه‌سازی جمعی برای اقشار مختلف جامعه برگزار شد و در این راستا با مسئولان کارخانه‌های بزرگ استان جلساتی داشتیم و از آنان خواستیم جلسات عمومی برای آگاهی کارگران و خانواده‌های آنان در رابطه با مصائب اعتیاد برگزار کنند. ‌

فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام کرد: در آبان ماه امسال بیش از ۳۴۵۰ مورد بازدید از اصناف سطح استان به صورت شبانه‌روز و انفرادی صورت گرفته است، بالغ بر ۳۰۰۰ مورد تذکر و اخطار به اصناف در یک ماه گذشته صورت گرفته است و طی این مدت ۶۱۳ واحد صنفی متخلف با حکم قضائی بسته شدند. علل پلمب این تعداد واحد در سطح استان با تخلفات صنفی و از جمله فروش کالاهای قاچاق و آنان که امنیت جانی و روانی جامعه را تهدید می‌کنند، مرتبط بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۲۸۰ صنف ترافیک‌ساز شناسایی و برای آنها هشدار نامه صادر شده است، خاطرنشان کرد: خودروهای شوتی در ساعات خاص در اتوبان‌های اطراف اصفهان تردد و کالا یا اتباع را قاچاق می‌کنند که با رصدهای لحظه‌ای تردد توسط دوربین‌ها پس از خروج از شهر اقدام به دستگیری آنها می‌کنیم که حدود ۹۰ درصد خودروهای شوتی متوقف می‌شوند.

سردار علینقیان پور  از ۵۲ درصد جان‌باختگان ترافیکی در شهر اصفهان توسط موتور سیکلت سواران خبرداد و افزود: پلیس راهور در سه حوزه آموزش مناسب برای افراد ناآگاه، مسائل اجتماعی و اقدامات قانونی را در دستور کار دارد، همچنین لازم است بدانیم روزانه ۶۰۰۰ انواع خدمات در شهرک آزمایش به مردم ارائه می‌شود، در این راستا یکی از مشکلات ما شماره‌گذاری خودروها بود که در این راستا دستگاه تولید پلاک را در قسمت شماره‌گذاری تعبیه کردیم و دستگاه تکمیلی آن نیز این هفته افتتاح می‌شود که با راه‌اندازی آن سه برابر نیاز پلاک تولید خواهیم کرد.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه خط قرمز ما امنیت روحی روانی، جانی و سلامت روح و روان مردم است، گفت: با مسدودسازی لینک‌های کلاهبرداری و دستگیری مجرمان سه میلیارد تومان به مالباختگان عودت شد، توسط کارشناسان سایبری فراجا ۸۳۵۱ مورد مشاوره در زمینه فعالیت‌ها، خدمات و مشکلات موجود در فضای مجازی به عموم مردم ارائه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha